Jascha Kamstra start als Manager in People-tak van BearingPoint
Jascha Kamstra heeft zich als Manager aangesloten bij de People & Strategy-praktijk van BearingPoint. Ze richt zich in haar nieuwe rol op de veranderkundige aspecten van (digitale) transformatie.
Kamstra neemt meer dan 20 jaar ervaring in het begeleiden van transities, leiderschapsontwikkeling en teameffectiviteit mee naar BearingPoint. Ze heeft gewerkt als (zelfstandig) consultant en als manager – onder meer binnen de nuts-, telecom- en verzekeringsbranche – en heeft een achtergrond in lean, verandermanagement en gedragsverandering.
Haar professionele carrière begon in 1998 bij KPN Mobile, waar ze startte al HR-adviseur en doorgroeide tot Channelmanager Telefonische Sales. Na zes jaar maakte ze de overstap naar managementadviesbureau Pentascope, waar ze drie jaar actief was als Branchemanager Financiële Dienstverlening en Telecom. Vervolgens werkte ze zesenhalf jaar als (project)manager voor Achmea. De afgelopen jaren was ze vanuit haar eigen bureau Studio Futures actief als (verander)strategieconsultant en -coach en hielp ze als zelfstandige bedrijven in hun transitie naar een agile organisatie.
Eind vorig jaar besloot ze haar loopbaan te vervolgen bij BearingPoint. “Het is een hele internationale organisatie die barst van jong talent”, licht ze haar keuze toe. “Er heerst een ondernemende cultuur met een ‘can do’-mentaliteit. Daarnaast is het niveau van het advies gewoon heel hoog, zowel op het gebied van organisatieontwikkeling als digitalisering.”
Bij BearingPoint is Kamstra nu de verantwoordelijk manager voor de People & Strategy-praktijk. “In mijn nieuwe rol focus ik me op de leiderschapsvaardigheden die nodig zijn in de (nabije) toekomst”, vertelt Kamstra. “De dynamische wereld van vandaag vraagt om het ontwikkelen van skills op het gebied van samenwerken met stakeholders, wendbaar leiden en het implementeren van duurzame strategie.”
“Veel organisaties zullen de komende jaren hun manier van werken aanzienlijk moeten aanpassen om van waarde te blijven”, vervolgt de kersverse Bearingpoint-manager. “De huidige manier van werken is niet altijd duurzaam – of het nou gaat om de impact op de economie, de samenleving of het milieu. Daarnaast bieden technologische ontwikkelingen nieuwe mogelijkheden en verandert het gedrag van klanten in rap tempo. Vaak zijn aanpassingen in de structuur nodig, maar in deze transitie is ook een omslag in leiderschap en manier van werken noodzakelijk.”
Vanuit de doelstelling om organisaties te helpen bij het aangaan van deze uitdagingen, voeren Kamstra en haar team leiderschapsprogramma’s uit bij de klanten van BearingPoint. “Daarbij hanteren we een praktische insteek”, legt Kamstra uit. “De programma’s – die zowel zijn gericht op operationeel managers als strategische leiders – zijn gekoppeld aan de performance, en het geleerde kan direct worden toegepast in het werk. De komende tijd investeren we verder in de programma’s door de best practices van BearingPoint-kantoren in Engeland, Frankrijk en Scandinavië naar Nederland te halen.”