Marketingbureaus helpen Park Now bij Europese campagne

25 oktober 2019 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Park Now Group, het moederbedrijf achter parkeerapps Park Now (Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland), RingGo (UK) en Parkmobile en Park-line (Nederland), heeft een nieuw Europees merk en een campagne gelanceerd. Accenture Interactive, Bonkers United, Mobile Professionals, Wavemaker en Version Affairs ondersteunden Park Now Group hierbij. 

Met ongeveer 20 miljoen klanten in meer dan 1.000 steden is Park Now Group uitgegroeid tot een van Europa’s meest toonaangevende aanbieders van parkeerapps. Het bedrijf, dat een dochteronderneming is van Your Now (lees: van een wereldwijde joint venture van autogiganten BMW en Daimler), bedient zijn Europese klanten vanuit kantoren in Diemen, Berlijn, Versailles, Basingstoke en Berchem. 

In een poging om zijn naamsbekendheid te vergroten, wat mede mogelijk wordt gemaakt door een recente kapitaalinjectie van BMW en Daimler, heeft Park Now Group een nieuwe merkstrategie ontwikkeld. Het doel van deze strategie is zeer duidelijk: “De belangrijkste parrkeerapp worden onder automobilisten in de markten waarin we actief zijn”, zegt Masha Kodden, Chief Marketing Officer van Park Now Group. 

Marketingbureaus helpen Park Now bij Europese campagne

“Als technologische scale-up zetten wij grote stappen met onze slimme parkeeroplossingen. We zien veel kansen om onze positie als nummer 1 parkeerapp versneld uit te bouwen. Daarom kiezen we voor een Europese campagne die onze branding én onze performance doelstellingen ondersteunt”, aldus Kodden.

#appiness

Een belangrijk onderdeel van de nieuwe campagne van het bedrijf is om chauffeurs te tonen hoe prettig en gemakkelijk het is om gebruik te maken van de parkeerapp. “Terwijl we ons richten op het schoner, gezonder en leefbaarder maken van steden, benadrukken we eveneens dat onze technologie vrij is van problemen: parkeren met slechts één klik en alleen betalen voor de daadwerkelijke parkeertijd. We noemen dat: #appiness”, legt Kodden uit. 

Bij de ontwikkeling van de nieuwe merk- en campagnestrategie werd Park Now ondersteund door verschillende externe bureaus. Accenture Interactive, de creatieve tak van advies- en technologiegigant Accenture, was binnen dit project verantwoordelijk voor het creatieve en digitale werk. “Het team van Accenture Interactive in Amsterdam spreekt onze taal als het gaat om creatie, digital en technologie en heeft daarbij een internationale focus. Die combinatie spreekt ons aan en dus was de keuze voor ons niet moeilijk”, licht Kodden toe. 

Het team van Accenture Interactive werd geleid door Executive Creative Director Martijn van Marle en bestond verder uit Gijs de Bruijn, Lidewij Baneke en Peter van Rij. 

Eric Smit van Version Affairs en Bram Schouw van Bonkers United waren binnen dit project verantwoordelijk voor de productie. Onafhankelijk professional Daan Bukman nam de cinematografische taken op zich, terwijl Tim Markestein en Dominiek van Esse (van Mobile Professionals) en Charlotte Goddard en Maria Izquierdo Bernal (van Wavemaker) zich binnen het project inzetten als media- en contentpartners.