Ernst Kalbfleisch start eigen adviesbureau

03 oktober 2019 Consultancy.nl

Ernst Kalbfleisch heeft deze maand een adviesbureau opgericht dat zich focust op het verbeteren van partnerships en relaties die organisaties met elkaar hebben. 

Het nieuwe adviesbureau luistert naar de naam Ernst Kalbfleisch Projecten (EKP). “Ik help met mijn bedrijf andere organisaties sterker te maken door het creëren en activeren van relaties en partnerships. Sport staat daarbij bij vaak centraal”, aldus de oprichter. Zo is de eerste opdrachtgever van Kalbfleisch het NOC*NSF, waar hij zich de komende maanden onder meer zal bezighouden met het verbeteren van de commerciële strategie. Verder richt hij zich bij de sportorganisatie tot eind dit jaar ook op het versterken van de partnerrelaties.

De keuze voor een adviesbureau op het gebied van partnerships en relaties komt niet uit de lucht vallen, legt Kalbfleisch uit: “Met mijn ervaring en netwerk heb ik mij de afgelopen achttien jaar actief ingezet om relaties te versterken, activaties tot stand te brengen en resultaten te behalen.” Zo was Kalbfleisch eerder werkzaam bij energieaanbieder Qurrent, waar hij als schakel tussen sales, marketing, communicatie en directie verantwoordelijk was voor de marketingpartnerships van het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan voetbalclub Feyenoord, die de naam van de energieaanbieder op zijn shirt draagt, waar Kalbfleisch medeverantwoordelijk voor is.

Ernst Kalbfleisch, Oprichter van Ernst Kabfleisch ProjectenDaarvoor werkte de eigenaar van EKP bijna twaalf jaar voor ATPI, een bedrijf uit de reis- en evenementensector, waar hij in 2005 begon als Project Manager Sports Travel: “In die rol was ik onder meer verantwoordelijk voor de ticketverkoop van de Olympische Winterspelen in Turijn.” In vier jaar groeide hij door tot Senior Project Manager, een rol die hij tot 2010 bekleedde. Hierna werd Kalbfleisch benoemd tot Client Services Manager Corporate & Sports Events bij ATPI: “Binnen die praktijk was ik zeven jaar commercieel verantwoordelijk voor klanten en prospects met een focus op sport, gezondheid en corporate events.” 

Na in 2002 aan de Hogeschool InHolland zijn bacheloropleiding Communications & Management te hebben afgerond, startte Kalbfleisch bij Special Sports in Amstelveen als Floormanager. In 2004 verliet hij deze organisatie en maakte hij de overstap naar de beursgenoteerde arbeidsbemiddelaar Brunel, waar hij als Accountmanager ruim anderhalf jaar in dienst was.

Kalbfleisch legt verder uit voor wat voor soort werkzaamheden organisaties hem kunnen inschakelen: “Ik werk graag in een rol waar sales, marketing en communicatie samenkomen. Mijn rol varieert daarbij van verbinder, bedenker tot presentator. Activatie in de meest letterlijke zin is mijn ambitie om mensen fitter te maken met behulp van kennis en inspiratie. Mijn kernwaarden zijn eenvoud, kwaliteit en passie. Hiermee probeer ik nieuwe inzichten te geven die bijdragen aan een strategie.”