Kishan Ramkisoensing leidt Financial Services bij Atos Consulting

07 augustus 2019 Consultancy.nl 4 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Kishan Ramkisoensing is de nieuwe Market Lead Financial Services van Atos Consulting. Zijn promotie vond plaats slechts anderhalve maand na zijn start bij het kantoor als Senior Management Consultant. In gesprek met Consultancy.nl vertelt Ramkisoensing over zijn keuze voor Atos Consulting en zijn eerste maanden bij het bureau. 

“Het kan snel gaan!”, begint Kishan Ramkisoensing. “Na mijn introductieweek ben ik meteen gestart met mijn opdracht. Daarnaast werd ik vanwege mijn achtergrond in onder meer de verzekeringsmarkt al gauw aangesteld als industry expert insurance. En kort daarna werd ik alweer gevraagd voor de Market Lead-rol.”

De kersverse trekker van de Financial Services-afdeling beschikt over meer dan twaalf jaar aan ervaring als consultant. Hij begon zijn carrière als Business Consultant bij Capgemini-dochter Sogeti. Daarna werkte hij tien jaar voor Rabobank, waar hij in zijn laatste rol van Senior Business Consultant hoofdzakelijk bedrijven met een omzet van meer dan €30 miljoen adviseerde. Ten slotte was hij een kleine twee jaar als Senior Strategist actief bij schadedienstverlener CED. Vanuit daar maakte hij per 1 juni de overstap naar Atos Consulting. 

Klein én groot

“In de eerste gesprekken die we voerden sprak de openheid mij enorm aan”, vertelt hij over zijn kennismaking met het kantoor. “Het werd voor mij snel duidelijk welke kant Atos Consulting op wilde bewegen. Ook was het voor mij duidelijk welk plan Atos Consulting met mij had. Er werden geen loze beloftes gedaan. De manier van communiceren was juist heel eerlijk en open. Zo wist ik van tevoren wat er wel en niet mogelijk was.”

Kishan Ramkisoensing leidt Financial Services bij Atos Consulting“Verder sprak het feit aan dat Atos Consulting een relatieve kleine organisatie is in een veel groter geheel mij aan. Je merkt dat er hierdoor aan de ene kant wel veel ondernemerschap is, en aan de andere kant is het toch fijn dat alle administratieve zaken goed zijn geregeld. Bovendien wordt Atos Consulting enorm goed gewaardeerd door de opdrachtgevers. Dit zie je ook terug in de diverse toplijstjes.” 

Digitaliseringsslag

Ramkisoensing legt uit dat deze opdrachtgevers aankloppen met uiteenlopende vraagstukken: “De diversiteit aan opdrachten is groot. Je ziet toch met name dat wij als Atos Consulting worden gevraagd door organisaties bij – vaak grote – digitale veranderings- en innovatietrajecten. Onze rollen zijn hierin verschillend; soms ondersteunend en soms leidend. Mijn eerste opdracht is bij de grootste verzekeraar en ik werk samen met hun strategische afdeling om onder andere te kijken naar hun schadeafwikkelingsproces.”

Naast verzekeraars helpt de Financial Services-afdeling vooral ook banken. Op het gebied van digitalisering neemt Ramkisoensing nog een duidelijke tweedeling waar tussen banken en verzekeraars: “Met name de bancaire sector heeft al enorme stappen gezet in het digitaliseren van bijvoorbeeld het B2C-klantcontact. Op het gebied van B2B worden nu stappen gezet. Daar helpen wij hen bij.”

“In de verzekeringsmarkt is de digitaliseringsslag nog beperkt zichtbaar. Zo verloopt de communicatie met de verzekerde nog met name telefonisch, zeker als we bijvoorbeeld kijken naar hoe het schadeafwikkelingsproces verloopt. Als Atos Consulting zijn we actief bezig om met partners en de verzekeringsmarkt onder andere dit proces verder te digitaliseren. Een enorm leuke uitdaging.” 

Waardering

Al met al kijkt Ramkisoensing met veel plezier terug op zijn start bij Atos Consulting: “De eerste maanden heb ik als zeer positief ervaren. Ik heb overal enorm veel waardering gevoeld voor mijn persoon en voor mijn prestaties. Als ik bijvoorbeeld een idee had om iets op te zetten, kreeg ik gelijk ondersteuning van mijn collega’s. Mijn promotie naar de nieuwe rol als Market Lead voor de Financial Services zie ik ook als een perfect voorbeeld van de waardering die Atos Consulting voor mij heeft. Omdat het een relatieve kleine organisatie is, heb je met iedereen veel sneller contact. Dit helpt bij het verder ontwikkelen van nieuwe diensten en brengt een positieve vibe met zich mee.”