Hospitality Group helpt zorgpartij Amsta met invullen van Gastvrijheid team
De executive search- en interimpraktijk van Hospitality Group heeft een wervingstraject voor Amsterdamse zorginstelling Amsta mogen verzorgen. Na voor Amsta eerst een nieuwe manager voor Gastvrijheid & Services te hebben gevonden, wist Hospitality Group vervolgens ook twee team management-posities in te vullen.
Amsta is een zorginstelling die zorg biedt aan ouderen, mensen met dementie en mensen met een verstandelijke beperking. De zorginstelling is actief op 27 verschillende locaties in Amsterdam, vooral in het centrum van de stad. Om hoogwaardige zorg aan hun cliënten te bieden heeft Amsta ambitieuze doelen gesteld en daarvoor de eerste stappen gezet. De zorginstelling heeft gekozen voor een verschuiving van hun organisatiestructuur, van centraal naar decentraal, en wil bovendien meer sturen op diversiteit, daarbij rekening houdend met de verschillende doelgroepen.
Tegelijk met en in lijn met die ambities, besloot Amsta zijn gastvrijheids- en dienstverleningsniveau op te schroeven, door op zoek te gaan naar een nieuwe ‘manager gastvrijheid & services’. Amsta had behoefte aan een “krachtig leidinggevende” en een “echte people manager”, die in staat is “mensen op een coachende manier tot grootse prestaties te inspireren”.
Hospitality Group
Om te ondersteunen bij de zoektocht en bij het omzetten van de ambities, schakelde Amsta de expertise in van Hospitality Group, een advies- en projectmanagementbureau dat opereert op het snijvlak van hospitality, facility management, huisvesting en inkoop. Hospitality Group werd om te beginnen gevraagd om de werving & selectie te verzorgen voor de functie van een manager gastvrijheid & services bij Amsta.
Concreet werd de Interim & Recruitment-praktijk van Hospitality ingezet voor het wervingstraject, de tak die gespecialiseerd is in het bemiddelen van tijdelijke en vaste functies binnen het facilitaire domein. “Onze toegevoegde waarde ligt in het opbouwen van teams en het vinden van de juiste match voor onze opdrachtgevers. Als strategisch business partner kruipen wij in het DNA van onze opdrachtgever om daarbij de best passende kandidaten te vinden en te adviseren over de inrichting van de facilitaire organisatie”, aldus Hospitality Group.Het adviesbureau geeft aan dat het bij opdrachten in toenemende mate eerst op tijdelijke basis bemiddelt, om vervolgens op vaste basis kandidaten te verzorgen. “Dit doen wij niet zonder reden”, licht Hospitality Group toe: “Wij ervaren veel voordelen van deze constructie. Door het intensief begeleiden van de interim-managers krijgen wij extra informatie mee over de functie-inhoud, de collega’s en organisatie waar een toekomstige vaste kandidaat komt te werken. Op deze wijze zijn wij nog beter in staat de juiste match te slaan zowel op inhoud, competenties en cultural fit.”
Terugkijkend op de opdracht voor Amsta, voegt Hospitality Group toe: “De werving en selectie was uitgebreid, enerzijds door het grote aantal sollicitanten en anderzijds omdat wij het werving- en selectieproces op maat hebben gemaakt voor Amsta.” Zo zijn extra stappen toegevoegd aan het traject, waaronder een uitgebreide casusbespreking en een assessment. “Vanuit Hospitality Group is vanuit alle geledingen van de organisatie expertise ingeroepen om dé juiste kandidaat te vinden”, laat het adviesbureau weten.
Nieuwe manager en formatie van het team
Voor het invullen van de rol van Manager Gastvrijheid & Services werd met behulp van Hospitality Group gekozen voor de ervaren Inge Jeurink, die inmiddels sinds enkele weken haar nieuwe functie vervult binnen Amsta. Jeurink kent een lange loopbaan van meer dan achttien jaar bij ABN AMRO, waar ze de afgelopen twee jaar actief is geweest als Projectleider voor de tender, het contracteren en de implementatie van ABN’s circulaire horecalocatie Circl. Eerder vervulde ze binnen de bank leidende rollen zoals onder meer die van product- en contractmanager (Facility Services), Product Manager en Service Manager. In haar vroege loopbaan was ze onder meer Vestigingsmanager van een uitzendbureau.
De volgende stap in het werving- en selectietraject binnen Amstra was om samen met Jeurink het team gastvrijheid & services te formeren. Hospitality Group ging op zoek naar in totaal drie nieuwe teammanagers binnen het gastvrijheid & services-team. Om de juiste kandidaten te vinden werden de bestaande medewerkers binnen Amstra betrokken om eerst “een goed beeld te krijgen van de organisatie”.
Uiteindelijk zijn er op tijdelijke basis twee nieuwe interim managers gestart. Allereerst een interim manager met ruime projectmanagementervaring, die de afgelopen maanden standaard projectdocumentatie heeft ontwikkeld en heeft bijgedragen aan het ontwikkelen van de projectmanagementstructuur. Daarnaast is er een interim manager aan boord gehaald die met zijn expertise in de zorg veel structuur in de ontwikkeling van stuurinformatie heeft aangebracht. Deze biedt inmiddels ondersteuning bij de begroting voor 2019. Naar een derde nieuwe interim manager voor het team wordt momenteel nog door Hospitality Group gezocht.