Nieuw adviesbureau The Data Agency richt zich op datastrategie

31 juli 2018 Consultancy.nl

De consultancybranche is een adviesbureau rijker: The Data Agency, opgericht door Floris van Lelyveld en Dennis Stolk, zal organisaties gaan ondersteunen bij het ontwikkelen en in de praktijk uitrollen van hun datastrategie.

De afgelopen jaren is het belang van het effectief waarde halen uit data een speerpunt geworden van veel organisaties. Steeds meer bedrijven zien in dat om concurrerend te blijven in het snel veranderende landschap, ze een gedegen datastrategie moeten ontwikkelen en bovendien veelal de transitie naar een datagedreven organisatie dienen te maken. Tal van onderzoeken wijzen immers uit dat door een gerichte omgang met data betere inzichten verkregen kunnen worden, de kwaliteit van besluitvorming toeneemt en het concurrentievermogen versterkt kan worden, met onder de streep betere bedrijfsresultaten.

The Data Agency

“Het belang van data blijft toenemen en overstijgt afdelingsbelangen”, erkennen ook Floris van Lelyveld en Dennis Stolk, oprichters van The Data Agency. Met hun nieuwe adviesbureau willen de twee ervaren professionals bedrijven helpen bij de transformatie naar een ‘data-driven’ organisatie door de ontwikkeling en uitvoering van een datastrategie en de vertaling daarvan naar de dagelijkse operatie. Stolk: “Management en directies moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en data een vast agendapunt maken. De datastrategie is het fundament van de datagedreven organisatie.”

“Organisaties zien het potentieel én het strategisch belang in van data. Bedrijven willen hun marketingactiviteiten steeds verder personaliseren en datagedreven automatiseren”, leggen de oprichters uit, die stellen dat in feite “ieder bedrijf een databedrijf” is. Van Lelyveld: “Organisaties maken effectiever gebruik van data als doelstellingen en activiteiten in een datastrategie zijn uitgewerkt. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers dankzij effectief datagebruik betere beslissingen laten nemen.” De diensten van The Data Agency zijn gecentreerd rondom strategisch advies, een operationeel plan van aanpak en begeleiding bij de uitvoering. De komende jaren hopen Stolk en Van Lelyveld The Data Agency te kunnen laten uitgroeien naar een team van ongeveer vijftien specialisten.

Nieuw adviesbureau The Data Agency richt zich op datastrategie

The Data Agency is gevestigd in Amsterdam en onderdeel van de EDM Media Groep, die onder andere is gespecialiseerd in datakwaliteit, klantinzicht en doelgroepbereik. Beide oprichters zijn ervaren professionals met jarenlange ervaring binnen het data-speelveld, opgedaan bij uiteenlopende bedrijven en sectoren.

Dennis Stolk heeft meer dan twintig jaar ervaring in innovatieve markten, onder andere bij UPC, Rabobank en Canal Digitaal. Hij heeft gewerkt met tal van organisaties die groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering nastreven.

Floris van Lelyveld heeft zeventien jaar ervaring op het gebied van marketing, data en analytics, opgedaan bij onder andere Unilever, T-Mobile en VodafoneZiggo en meer dan twintig jaar aan commerciële ervaring binnen de sectoren telecom, retail en food. De afgelopen jaren heeft hij als Manager Data & Analytics zijn bijdrage geleverd aan het customer value-programma van VodafoneZiggo.

De oprichters besluiten: “We helpen andere organisaties in het effectief gebruik van data en proberen hun rendement uit datatechinvesteringen, zoals CRM, DMP en marketingautomatisering, te verbeteren. Omgaan met data is niet altijd bewust beleid. Digitale kanalen zijn nog vaak gescheiden en worden los van elkaar geoptimaliseerd. Wij brengen het overzicht.”

Nieuws

Meer nieuws over