Hospitality Group ontwikkelt werkplekconcept voor ONS welzijn

15 mei 2018 Consultancy.nl

Hospitality Group heeft voor het Noordoost-Brabantse ONS welzijn een nieuw activiteit-gerelateerd werkplekconcept ontwikkeld. In samenwerking met de medewerkers van de organisatie voor maatschappelijk werk is een werkomgeving gecreëerd “waarin de medewerker en cliënt centraal staan”.

Vanuit meerdere vestigingen in Noordoost-Brabant zet ONS welzijn zich in voor een samenleving waarin iedereen meedoet en bijdraagt aan geluk voor zichzelf en anderen: “Ieder mens doet mee en telt mee”, aldus de maatschappelijke organisatie – waarop mensen van alle leeftijden, die zitten met een voor hen niet op te lossen vraag of probleem, een beroep kunnen doen. Samen met ONS welzijn wordt dan gezocht naar een oplossing, bijvoorbeeld op het gebied van wonen, meedoen, financiën, zorg, welzijn en opvoeden en opgroeien, “maar ook met plannen om iets te leren of voor een ander of de buurt te doen”.

Hierbij werkt ONS welzijn vanuit de kernwaarden autonomie, uitgaan van talenten en nabijheid: “Wij gaan ervan uit dat mensen zelf hun leven bepalen en dat ieder mens beschikt over talent en kracht. Wij zijn dichtbij en toegankelijk voor burgers, netwerkpartners en opdrachtgevers en gaan uit van de leefomgeving en levensvisie van de burger.” Om invulling te geven aan deze kernwaarden en doelstellingen, heeft ONS welzijn ervoor gekozen te werken met integrale teams. Ter ondersteuning en activatie van deze integrale werkwijze heeft Hospitality Group het nieuwe activiteit-gerelateerd werkplekconcept ‘ONS manier van werken’ ontwikkeld voor het hoofdkwartier van ONS welzijn, dat is gevestigd in het Anton Jurgenshuis in Oss.

Hospitality Group ontwikkelt werkplekconcept voor ONS welzijn

Hospitality Group is een advies- en projectmanagementbureau voor hospitality, facility management, huisvesting en inkoop. Het bureau was verantwoordelijk voor de ontwikkeling, vormgeving en de begeleiding van de uitvoering van het project: “In nauwe samenwerking met medewerkers van ONS welzijn hebben we in het Anton Jurgenshuis een werkomgeving gecreëerd waarin de medewerker en cliënt centraal staan. Het resultaat is een open, transparante en een aantrekkelijke werkplek die in verbinding staat met de omgeving en ruimte biedt voor ontmoeting. Het werkveld van de regio Oss is voelbaar en zichtbaar.” 

Om dit te bereiken zijn bijvoorbeeld “pakkende quotes” aangebracht op de wanden en zijn de ramen en glaswanden in het pand voorzien van foto’s van cliënten en de groene omgeving van Oss. Voor de uitvoering van het concept – waarbij nieuw en gebruikt meubilair “op een aansprekende manier” is gecombineerd – is de samenwerking gezocht met lokale partijen. Ook worden er in het nieuwe concept virtuele componenten gebruikt om de nieuwe manier van werken maximaal te faciliteren: “‘ONS manier van werken’ levert een belangrijke bijdrage aan aantrekkelijk werkgeverschap en biedt vooral een laagdrempelige plek waar iedereen zich thuis voelt”, aldus Hospitality Group. 

Vorig jaar was het adviesbureau ook verantwoordelijk voor het nieuwe werplekconcept in de hoofdkantoren van ABN AMRO. Met de invoering van ‘Yello’ werden flexibele werkplekken gecreëerd voor de circa 8.000 daar gevestigde medewerkers. Ook hier was Hospitality Group betrokken bij het gehele traject – van de strategie en blauwdruk tot de uitvoering.

More on: Hospitality Group
Netherlands
Company profile
Hospitality Group is a Netherlands partner of Consultancy.org