Ivar Kunst, Management Consultant bij ITDS: 'Elke klant is een uitdaging'

08 mei 2018 Consultancy.nl

“Bij bedrijven is de gedachte vaak ‘we moeten data opslaan’. Dat zou ‘we willen data opslaan’ moeten zijn. Ik wil die mindset veranderen. Het moet duidelijk zijn dat ze met data meer inzicht kunnen krijgen, efficiënter kunnen werken of de klant beter kunnen bedienen,” zegt Ivar Kunst, Management Consultant bij ITDS.

Ivar Kunst werkt sinds 2016 bij ITDS. Met zijn bezieling maakte Ivar binnen een half jaar promotie bij ITDS. Ivar: “Bij mijn vorige werkgever zijn mijn werkzaamheden verschoven van ontwikkelen naar meer klantprojecten. Je weet daardoor beter waarmee je de klant écht verder kunt helpen en daardoor wordt het ook leuker om systemen te ontwikkelen. Na 8 jaar met veel plezier en uitdagingen gewerkt te hebben stond ik open voor een nieuwe uitdaging en kwam ik ITDS tegen en ben ik aangenomen als Management Consultant.”

“Na een half jaar kwam er een plek waar ik met succes op gesolliciteerd heb, waardoor ik de kans pakte om Team Manager van de propositie Data Analytics te worden. Een super gave kans die ik met beide handen heb aangegrepen Vanuit ITDS is er voor startende managers een opleidingstraject en intensieve begeleiding waar ik erg veel aan heb gehad en nog steeds heb.”

Verbinden

“Als manager vind ik het belangrijk dat mensen elkaar kunnen versterken. Ik vind het leuk als mensen op verschillende gebieden ontwikkelen en verschillende opdrachten uitvoeren waardoor ze zich onderscheiden en het team versterken. Daarnaast vind ik dat er naast keihard werken ook tijd moet zijn om leuke dingen te doen. Skivakanties, borrels en uitjes horen erbij. Teammeetings hebben we behalve op het kantoor van ITDS soms ook bij een strandtent of een barbecue bij mij in de achtertuin. Het is belangrijk om je met je mensen en de organisatie te verbinden.”

Ivar Kunst, Management Consultant - ITDS

Door een barrière heen

“In mijn nieuwe rol was het aan mij om alles uit Data Analytics te halen wat erin zat. Dus ben ik me gaan oriënteren op de marktontwikkelingen en wat er specifiek bij onze klanten speelt. Data geeft bedrijven zoveel mogelijkheden. Door gebruik te maken van nieuwe technieken kunnen organisaties sneller, consistenter en innovatiever opereren. De gedachte bij veel verzekeraars is vaak ‘we moeten data opslaan’ in plaats van ‘we willen data opslaan’! Data geeft een organisatie zoveel inzicht, mits je het goed inzet. Sommige klanten zijn daar verder in dan andere klanten. Dat maakt het juist uitdagend en elke opdracht is daardoor ook anders. Soms gelooft het bedrijf al in de kracht van data, soms moet je even een barrière door. We beginnen binnen bedrijven vaak met kleine projectjes en breiden het dan langzaam verder uit.”

Onze manier van werken

“Na de oriëntatie hebben we enkele pilots gedaan. Dit pakte positief uit, want aan het einde van vorig jaar kregen we een grote opdracht om een volledig traject bij een klant in kaart te brengen. Dan gaat het balletje rollen, want binnen die organisatie willen nu ook andere afdelingen met ons in gesprek om te kijken of we iets voor hen kunnen betekenen. Ik denk dat vooral onze manier van werken ervoor zorgt dat we snel resultaat kunnen boeken. We nemen de klant mee in het hele proces, laten in korte tijd de eerste resultaten zien en zorgen voor kennisdeling en overdracht naar de klant. Dit in combinatie met een goede samenwerking met onze partner, zorgt voor een kwalitatief hoog resultaat en tevredenheid.”

Zie de pagina ITDS | Interviews voor een overzicht van alle interview met adviseurs van ITDS.

Nieuws

Meer nieuws over