IDFA kiest Novel voor ontwikkeling van millennialstrategie

29 juni 2017 Consultancy.nl

Het International Documentary Festival Amsterdam (IDFA) heeft adviesbureau Novel ingeschakeld om te helpen bij de ontwikkeling van een millennialstrategie. Op deze manier wil het filmfestival zichzelf en de documentaires die tijdens het festival worden getoond beter onder de aandacht brengen bij jongeren.

In 1988 werd het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) voor de eerste maal georganiseerd en inmiddels is het evenement met jaarlijks zo’n 280.000 bezoekers uitgegroeid tot het grootste documentaire filmfestival ter wereld en is het een van de grootste betaalde festivals van ons land. Op het programma staan ruim driehonderd documentaires en daarnaast ook optredens, nagesprekken en debatten met documentairemakers, hoofdpersonen en andere bijzondere gasten. Van 15 tot 26 november 2017 zal IDFA voor de dertigste keer worden gehouden. 

Onlangs gaf IDFA adviesbureau Novel de opdracht een millennialstrategie te bedenken en uit te voeren voor het festival, dat hiermee meer potentiële jonge festivalbezoekers hoopt aan te trekken. Jongeren vormen een lastige doelgroep voor de documentaire- en filmfestivalmarkt en als IDFA erin slaagt ze beter te bereiken zou dit de nu al aanzienlijke bezoekersaantallen van het festival nog verder kunnen laten oplopen. 

IDFA kiest Novel voor uitvoering van millennialstrategie

IDFA meent dat de programmering van het filmfestival meer aandacht kan gebruiken: “We hebben Novel ingeschakeld om met ons een nieuwe strategie te ontwikkelen om meer jongvolwassenen te bereiken met ons festival. Qua programmering zijn er namelijk veel films die bij een jongere doelgroep goed in de smaak zouden vallen, maar die willen we nog beter over het voetlicht brengen”, aldus Cees van ’t Hullenaar, zakelijk directeur van IDFA.

Novel is een in 2015 opgerichte Amsterdamse creative consultancy die zichzelf sinds kort nadrukkelijk positioneert als ‘millennialbureau’, waarbij het campagnes bedenkt om millennials te verbinden met merken. Eerder ontwikkelde het adviesbureau, dat vaak wordt ingehuurd door bedrijven binnen de culturele sector, al millennialcampagnes voor De Nationale Opera, CJP (Culturele Jongeren Paspoort) en het DeLaMar Theater.

Maurice Seleky, partner bij Novel, is verheugd over het binnenhalen van de opdracht voor het documentaire filmfestival: “IDFA is voor ons een gedroomde opdrachtgever vanwege de wereldwijde maatschappelijke impact die het festival met zijn films en additionele programmering maakt. Daarnaast is juist de millennialgeneratie, met zijn constante verlangen naar nieuwe inzichten en antwoorden, een sleuteldoelgroep voor IDFA.”


Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Ngenious Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization TIC Advisory Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup