InSites Consulting boekt 18% omzetgroei en blijft vernieuwen

22 mei 2017 Consultancy.nl

Marketing- en adviesbureau InSites Consulting heeft in 2016 wereldwijd een groei van 18% gerealiseerd. Op basis van deze positieve resultaten zal het bureau zich de komende periode gaan richten op verdere groei en meer samenwerking met klanten.

Met 160+ professionals in dienst verspreid over kantoren in New York, Londen, Sydney, Düsseldorf, Gent, Timisuara (Roemenië) en in Rotterdam (~20 professionals), is InSites Consulting een gevestigde speler in de wereldwijde marketing- en onderzoeksmarkt. In 2016 behoorde InSites Consulting tot de top-20 grootste marketing intelligence en marktonderzoeksbureaus van ons land.

Sterke groei

In een recente persverklaring heeft InSites Consulting hun omzet- en winstcijfers van boekjaar 2016 bekendgemaakt, waarin het over alle kantoren heen een omzetgroei van 18% rapporteerde. In navolging van hun kantooropening in Düsseldorf het afgelopen jaar, en in lijn met zijn groeidoelstellingen voor de komende jaren – verdere uitbreiding in Europa en de VS – wil InSites Consulting de komende jaren vooral gaan inzetten op innovatie*, meer samenwerking met klanten en het zijn van een goede werkgever**.

InSites Consulting boekt omzetgroei van 18%Kristof De Wulf, CEO InSites Consulting, geeft in een reactie op de resultaten aan: “Onze commerciële kantoren zorgen voor een nauwe samenwerking met onze klanten en hun teams om zo optimaal te kunnen inspelen op hun strategische uitdagingen.” Ook wijst De Wulf op hun Global Community Moderator Network, een netwerk dat bestaat uit meer dan honderd moderatoren uit meer dan veertig landen wereldwijd: “Zij faciliteren de dagelijkse communicatie met consumenten in hun eigen taal, met oog voor de lokale cultuur en gebruiken.”

Meer samenwerking met klanten

Een van de pijlers voor de komende jaren is de wens om intensiever samen te werken met klanten. Daartoe heeft InSites Consulting een innovatief onderzoeksplatform voor klanten ontwikkeld: het Consumer Collaboration Square, dat momenteel wordt getest bij key customers van het bureau en na deze zomer officieel van start zal gaan.

“We geloven dat merken vandaag de grootste impact bereiken door slimme technologie te combineren met een menselijke touch. Met de lancering van onze Consumer Collaboration Square geven we consumenten de mogelijkheid om samen met en voor organisaties merken uit te bouwen”, vertelt Annelies Verhaeghe, Head of Research Innovation bij InSites Consulting. Het platform zal klanten begeleiden bij diepgaande exploraties of meer kortlopende, agile trajecten, maar ook bij het verzamelen van bottom-up feedback zal het platform uitkomst bieden.

InSites Consulting richt zich vooral op het snijvlak van marketing, market intelligence en consumer marketing en voert voor klanten diepgaande studies uit over consumentengedrag. Het Rotterdamse kantoor wordt geleid door Managing Director Anita Peerdeman.



* Zo werd het bureau vorig jaar door GRIT (GreenBook Research Industry Trends) erkend als het meest innovatieve bureau in Europa en het derde meest innovatieve agentschap ter wereld.

** Eerder dit jaar ontving InSites Consulting het Great Place to Work 2017 certificaat.