Aeves en Benefit gaan samen verder als AevesBenefit
Elf maanden na de fusie tussen de twee inkoopdienstverleners hebben Aeves en Benefit besloten om voortaan het merk AevesBenefit te hanteren. Met de nieuwe naam willen de twee partners uitstralen dat ze het beste uit twee werelden samenbrengen. Onder de gezamenlijke vlag zullen ze de komende jaren streven naar het uitbreiden van het team van circa 200 naar 300 consultants.
In april 2016 maakten Aeves en Benefit bekend hun krachten te bundelen, waarmee in een klap de grootste zakelijke dienstverlener gespecialiseerd op het gebied van inkoop ontstond, met ruim 200 in-house consultants en een netwerk van 16.000 consultants. Beide partijen leveren advies, werving & selectie en detacheringsdiensten binnen het inkoopdomein, en diensten binnen aanverwante domeinen als sales en supply chain alsook juridische dienstverlening, contractmanagement en trainingen.
Sinds de fusie hebben de twee partners gewerkt aan de integratie van de twee organisaties. Als onderdeel daarvan ontwikkelden de twee bedrijven tevens een nieuwe positionering, naam en website. Aeves en Benefit hebben bekendgemaakt dat de combinatie voortaan onder de nieuwe merknaam AevesBenefit door het leven zal gaan. Door het behoud van beide namen wil de organisatie vasthouden aan de geschiedenis en 'track record' van de twee bedrijven.
Aeves werd in 2011 opgericht, Benefit reeds in 1997 en beide organisaties hebben sindsdien een sterk trackrecord weten op te bouwen binnen de markt. “AevesBenefit geeft een nieuwe impuls aan twee stevige moederorganisaties. We willen ons voordeel doen met de snelle groei en positionering van Aeves alsook de gedegen en zorgvuldig opgebouwde marktpositie van Benefit”, zegt Sherief Abdalla, algemeen directeur van AevesBenefit (hiervoor managing partner van Aeves, red.). Hij vervolgt: “We hebben samen met onze medewerkers gekozen voor het beste van beide bedrijven. Dat levert veel positieve energie op.”
De nieuwe pay off van AevesBenefit, ‘What makes you tick?’, appelleert volgens Abdalla aan de missie van het bedrijf om een hecht en bruisend netwerk te zijn voor topprofessionals. “Wij staan voor professionals die gedreven zijn om koploper te zijn in hun vak. Die samen met de klant het inkoopvakgebied naar een hoger plan tillen.”
Om die missie te kunnen realiseren heeft AevesBenefit drie belangrijke strategische pijlers opgesteld: de best haalbare resultaten voor klanten, maximale groei van medewerkers en het faciliteren in een open inkoopnetwerk. Abdalla geeft aan dat ze voor alle drie de pijlers een plan hebben opgesteld om daar invulling aan te geven, zoals het investeren in mensen en een sterkere focus op branding, door onder meer steeds vaker open events en workshops te organiseren.
Ambities
Vooruitkijkend heeft de organisatie echter grotere ambities. In een interview dat Abdalla enige tijd geleden hield, liet hij doorschemeren dat het management team de ambitie heeft gesteld om voor 2020 de omzetgrens van €25 miljoen te doorbreken. Hiervoor is een groei nodig naar een kernteam van zo’n 300 adviseurs, verwacht de topman. Ook kwalitatief wil AevesBenefit stappen zetten: “We willen toonaangevend zijn op inkoopgebied”, sluit hij af.
Binnen het inkoopdomein heeft AevesBenefit te maken met verschillende concurrenten, waaronder Emeritor, InQuest en Significant (en dochter Inkopenvoor), terwijl ook grotere detacheerders, zoals bijvoorbeeld DPA en YACHT beschikken over grote inkooppraktijken. AevesBenefit heeft kantoren in Bussum, Amsterdam en Eindhoven.
In maart vorig jaar werd bekend dat zowel Aeves als Benefit door de Rijksoverheid waren benoemd tot ‘preferred supplier’ op het gebied van inkoopadvies en inkoopondersteuning. De raamovereenkomst had een totale contractwaarde van circa €20 miljoen per jaar – in totaal werden negen bureaus geselecteerd.