Heineken Music Hall volgend jaar omgedoopt tot AFAS Live

04 november 2016 Consultancy.nl

De Heineken Music Hall wordt op 1 januari omgedoopt tot AFAS Live. IT-dienstverlener AFAS neemt het stokje als naamgevend partner over van de bierbrouwer. Met de sponsoring van de muziekhal wil het familiebedrijf uit Leusden meer naamsbekendheid krijgen onder jongeren en zijn zakelijke relaties versterken.

In 2001 opende de Heineken Music Hall (HMH) haar deuren als eerste live venue voor versterkte popmuziek in Nederland. Ook de capaciteit van de zaal (max. 6000 mensen) was destijds bijna uniek in ons land. De afgelopen 15 jaar is de HMH uitgegroeid tot een evenementenlocatie van internationaal formaat. De zaal, die werd gerealiseerd door concertorganisator en promotor Mojo en bierbrouwer Heineken, staat wereldwijd bekend om zijn goede akoestiek en dienst als een bekende springplak voor kleinere artiesten, evenals concertlocatie voor grotere namen.

Na vijftien jaar hoofdsponsor geweest te zijn doet Heineken een stap terug, maar blijft nog vaste schenkpartner van de evenementenlocatie*. Bram Westenbrink, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Met veel plezier zijn wij de afgelopen 15 jaar naamgevende partner geweest van de Heineken Music Hall. Mede dankzij het partnership heeft de Heineken Music Hall een fantastische ontwikkeling doorgemaakt en zich blijvend gevestigd aan de top van de concertwereld. Daar zijn we ontzettend trots op.” Volgens Westenbrink is echter de tijd aangebroken om het stokje over te dragen aan een nieuwe naamgevende partner. Birgitte Winter, directeur van de HMH: “Nu, na 15 jaar hebben we een nieuwe ambitieuze partner gevonden in AFAS Software. AFAS wil mensen een unieke beleving meegeven en dat kunnen wij bieden met onze live producties.”

Heineken Music Hall volgend jaar omgedoopt tot AFAS Live

Per 1 januari 2017 wordt de IT-dienstverlener uit Leusden de nieuwe hoofdsponsor van de muziekhal. Daarmee komt echter ook een eind aan de naam Heineken Music Hall, die vanaf dat moment de nieuwe naam AFAS Live zal gaan dragen. Volgens AFAS CEO Bas van der Veldt sluit AFAS Live naadloos aan op de partnerschappen die zijn bedrijf heeft met AZ en het AFAS Circustheater: “Net als sport en theater is muziek pure emotie, mensen worden er door geraakt. Muziek is een wereld op zichzelf en een taal die we allemaal begrijpen. Muziek verbindt. Met AFAS Live zien we ongelofelijk veel mogelijkheden om unieke en onvergetelijke ervaringen met onze relaties te delen.”

Maar muziek is niet het enige waarvoor AFAS Live geschikt is. De evenementenlocatie wordt ook al voor andere zaken gebruikt zoals de uitreiking van de Televizier Ring en binnenkort de shows van tv-bioloog Freek Vonk. En ook steeds meer evenementen op het gebied van komedie of dans wisten de voormalige HMH te vinden als geschikte locatie. Volgens Van der Veldt was de naam van de evenementenlocatie dan ook te lang op muziek gericht en brengt de rebranding naar AFAS Live daarom een beter passende benaming. Wel moet hij toegeven dat het een ‘vrij radicale’ verandering is, die een lange periode nodig zal hebben om ingeburgerd te raken.

AFAS en de directie van de huidige HMH willen daarnaast de locatie ook meer in gaan zetten voor de zakelijke markt. Winter licht toe: “De concertbezoeker weet ons al te vinden, met AFAS denken we een zakelijk publiek te kunnen bereiken. Onze zaal is bijvoorbeeld goed te gebruiken voor zakelijke evenementen.” AFAS hoopt daarnaast meer naamsbekendheid te krijgen onder jongeren. Van der Veldt geeft aan dat AFAS graag een ‘hip merk’ wilt worden, om aantrekkelijker te worden als werkgever voor jongeren. Ook het gebouw zelf moet worden voorzien van een nieuwe uitstraling. De komende maanden krijgt de voorgevel van het pand een opfrisbeurt zodat deze zal aansluiten bij de nieuwe huisstijl. De indeling in het pand blijft hetzelfde, vertellen de nieuwe partners.

* Heineken heeft daarnaast aangekondigd de Formule 1 te willen gaan sponsoren.