Anderson MacGyver medesponsor 6de IT Leaders Cycling Challenge
Op vrijdag 20 mei vond het netwerkevenement de ‘CIONET IT Leaders Cycling Challenge’ plaats. Anderson MacGyver, organisatieadviesbureau uit Houten, was een van de partners en deelnemers van de wielertocht, die CIO’s en IT beslissers samenbracht voor een dag vol sportiviteit, teamgeest en netwerkgesprekken.
De CIONET IT Leaders Cycling Challenge wordt jaarlijks voor CIO’s en IT beslissers georganiseerd door CIONET Nederland, een informatie- en netwerkplatform voor CIO’s in Europa en Nederland. De editie van dit jaar (het ‘zakelijk’ wielerevent vond alweer voor de zesde keer plaats) werd georganiseerd in samenwerking met KPN, Capgemini, SAS Institute, RES, Salesforce, Anderson MacGyver, Google for Work, Tata Consultancy Services (TCS), Videns, InfoVista en Lubbers De Jong.
Het eendaagse wielerevent bood plaats aan maximaal 100 beginnende of gevorderde rijders, die konden kiezen uit twee afstanden: 90 km of 60 km, langs een route die dwars door de heuvels van Nederlands- en Belgisch Limburg (omgeving Vaals) voerde. De deelnemers werden tijdens de koers professioneel begeleid door MIR Sportmarketing en een aantal instructeurs zoals ex prof wielrensters Chantal Beltman, Sissy van Alebeek en Mirjam Melchers, aangevuld door zeer kundige begeleiders. De dagopening werd verzorgd door Iwan Spekenbrink (manager van het Protour Cyclingteam Giant Alpecin, waar onder meer Tom Dumoulin voor rijdt) en Aart Vierhouten (oud-wielrenner die reed in het profpeloton bij grote wielerformaties als Rabobank, Lotto, Skil en Vacansoleil en voormalig ploegleider van het Vacansoleil-DCM team). Iwan Spekenbrink zijn betoog ging vooral over de opzet van een Protour wielerteam en de parallellen die er zijn met het bedrijfsleven, werken in teams en focussen op resultaten.
Dit jaar waren er tien teams van de partij met ook diverse vertegenwoordigers van ICT georiënteerde leveranciers en adviesorganisaties zoals KPN, Capgemini, TCS en Anderson MacGyver. Rik Bijmholt, Directeur en één van de oprichters van Anderson MacGyver, vertelt waarom het adviesbureau zich als partner en deelnemer achter het sportevenement heeft geschaard: “Sporters hebben als doel om zo veel mogelijk uit zichzelf te halen en zijn continu bezig zichzelf te verbeteren. Deze mentaliteit helpt bij het helpen van onze klanten bij het inzetten van strategische veranderingen.” Bijmholt wijst bovendien op het unieke format van het netwerkevenement: “We wilden bedrijven elkaar op een ‘andere manier’ laten ontmoeten waardoor er een nog positiever netwerkeffect bereikt kon worden.”
En dat is volgens de initiatiefnemers van de wielertocht meer dan gelukt. Zowel de organisatie als de deelnemers kijken terug op “een meer geslaagd sportevenement”, waarbij er door de deelnemers uiteraard ook werd gestreden om de snelste tijden en teamprestaties. Zo was de snelste onder de deelnemende mannen Peter Vernooij, een analyticsspecialist van Team SAS, gevolgd door Reinhard Sportel van ICT dienstverlener Capgemini op plek #2 en Hans Raven van KPN op de derde plaats. Bij de vrouwelijke deelnemers was Mira van der Mije van Capgemini de snelste, gevolgd door Mirjam Adriaanse van PR kantoor Lubbers de Jong, met op plek #3 Inge Spanjersberg, lid van het Anderson MacGyver fietsteam. KPN bleek uiteindelijk het snelste team van de dag.
Veel van de teams bevestigden enthousiast en direct al na afloop van het evenement hun deelname voor de editie van 2017, waar maximaal twaalf teams aan de start zullen mogen verschijnen. De focus voor de 2017 editie is om meer vrouwen uit het bedrijfsleven te verwelkomen.