2016 editie van de Customer Centric DNA Awards van start

03 maart 2016 Consultancy.nl

Op donderdag 14 april organiseren BearingPoint en DVJ Insights de 2016-editie van de CCDNA Awards. Voor het vijfde jaar op rij gaan de initiatiefnemers op zoek naar meest klantgerichte bedrijven van Nederland, en de grote vraag is: wie volgt automerk Toyota op als de grote winnaar?

Jaarlijks doet BearingPoint, een internationaal consultancybureau, in diverse landen onderzoek naar de klantgerichtheid van bedrijven. Ook in Nederland is dit het geval – de zogeheten ‘Customer Centric DNA Awards’ worden in ons land sinds 2011 gehouden. Awards worden in twaalf verschillende categorieën uitgereikt aan bedrijven die er het beste in slagen om hun consumenten centraal te zetten in het klantcontact.

Om de klantgerichtheid van bedrijven in kaart te brengen werkt BearingPoint samen met DVJ Insights. Op dit moment doet het marktonderzoeksbureau een grootschalig storytelling onderzoek waarbinnen ruim 11.000 consumenten hun ervaringen en merkassociaties delen, zodat de onderste steen in merkperceptie en klantgericht ondernemen bovenkomt. Hiervoor maken de onderzoekers gebruik van het zogeheten ‘Customer Centric DNA’ model, een raamwerk waarmee ze de klantgerichtheid van organisaties kunnen beoordelen. De score die organisaties krijgen biedt inzicht in de perceptie van de klant, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score ook inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.

Volgens BearingPoint vormt de CCDNA-score een sterke graadmeter voor de ‘customer centricity’ van de bedrijfsvoering. Het bureau baseert zich hierbij op een grootschalige studie uitgevoerd door collega’s in Frankrijk – organisaties met een hoge CCDNA-score realiseren, over een periode van vijf jaar, 8% meer groei dan de grootste bedrijven van het land. 

Vorig jaar werden 33 bedrijven genomineerd voor de finale. Toyota kwam uiteindelijk als grote winnaars uit de bus. Andere winnaars in de elf sectorcategorieën waren Triodos, Greenchoice, Trouw, Delta, Blokker, Coolblue, XS4ALL, Simyo, Corendon en Ditzo. 

De Customer Centric DNA Awards 2016 vinden donderdag 14 april plaats in DeFabrique in Utrecht.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup