2016 editie van de Customer Centric DNA Awards van start

03 maart 2016 Consultancy.nl

Op donderdag 14 april organiseren BearingPoint en DVJ Insights de 2016-editie van de CCDNA Awards. Voor het vijfde jaar op rij gaan de initiatiefnemers op zoek naar meest klantgerichte bedrijven van Nederland, en de grote vraag is: wie volgt automerk Toyota op als de grote winnaar?

Jaarlijks doet BearingPoint, een internationaal consultancybureau, in diverse landen onderzoek naar de klantgerichtheid van bedrijven. Ook in Nederland is dit het geval – de zogeheten ‘Customer Centric DNA Awards’ worden in ons land sinds 2011 gehouden. Awards worden in twaalf verschillende categorieën uitgereikt aan bedrijven die er het beste in slagen om hun consumenten centraal te zetten in het klantcontact.

Om de klantgerichtheid van bedrijven in kaart te brengen werkt BearingPoint samen met DVJ Insights. Op dit moment doet het marktonderzoeksbureau een grootschalig storytelling onderzoek waarbinnen ruim 11.000 consumenten hun ervaringen en merkassociaties delen, zodat de onderste steen in merkperceptie en klantgericht ondernemen bovenkomt. Hiervoor maken de onderzoekers gebruik van het zogeheten ‘Customer Centric DNA’ model, een raamwerk waarmee ze de klantgerichtheid van organisaties kunnen beoordelen. De score die organisaties krijgen biedt inzicht in de perceptie van de klant, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score ook inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.

Volgens BearingPoint vormt de CCDNA-score een sterke graadmeter voor de ‘customer centricity’ van de bedrijfsvoering. Het bureau baseert zich hierbij op een grootschalige studie uitgevoerd door collega’s in Frankrijk – organisaties met een hoge CCDNA-score realiseren, over een periode van vijf jaar, 8% meer groei dan de grootste bedrijven van het land. 

Vorig jaar werden 33 bedrijven genomineerd voor de finale. Toyota kwam uiteindelijk als grote winnaars uit de bus. Andere winnaars in de elf sectorcategorieën waren Triodos, Greenchoice, Trouw, Delta, Blokker, Coolblue, XS4ALL, Simyo, Corendon en Ditzo. 

De Customer Centric DNA Awards 2016 vinden donderdag 14 april plaats in DeFabrique in Utrecht.

More on: BearingPoint
Netherlands
Company profile
BearingPoint is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

BearingPoint is a Regional partner of Consultancy.org in Europe, Netherlands and United Kingdom.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.