VODW Marketing organiseert 3de FuturEyes Live at 5
FuturEyes Live at 5 is een initiatief van FuturEyes, de inspiratieblog van VODW Marketing. Op Futureyes.nl schrijven we over producten, diensten en ideeën die we spotten in de markt en koppelen deze aan trends. Maar omdat we geloven in echtheid, echte mensen, echte ideeën en ontmoetingen, willen wij je uitnodigen om de marketeers en de ondernemers achter interessante concepten te ontmoeten bij VODW. Laat je nu ook offline door FuturEyes inspireren, de derde FuturEyes Live at 5 zal plaatsvinden op donderdag 25 november.
25/10/2010: People Planet, Profit, Partnerships
Het aantal samenwerkingsverbanden tussen bedrijven en NGO's is de afgelopen jaren enorm toegenomen. In 2002 liep TNT al voorop met het succesvolle programma 'Moving the world' het samenwerkingsprogramma met het World Food Program. Inmiddels hebben veel bedrijven en NGO’s dit voorbeeld gevolgd. Reden voor deze toename in partnerships is de toenemende interesse van het bedrijfsleven in duurzaamheid en de afname van overheidssubsidies voor NGO’s. De huidige partnerships zijn vaak zeer professioneel opgezet en het gaan allang niet alleen meer om het inzamelen van geld voor een goed doel. Bedrijven en NGO’s kunnen elkaar versterken, mits er een goede match is tussen de merkwaarden, doelstellingen, assets en competenties. Een succesvol partnership kan een bedrijf veel goodwill, interne trots en positieve pr opleveren, maar het risico voor greenwashing ligt altijd op de loer.
Wat maakt een partnership tussen bedrijven en NGO’s nu echt succesvol? Hoe zorg je ervoor dat het voor beide partijen voldoende oplevert? Leer van de ervaringen van Bugaboo, Ikea en Unicef:
1. Irene Muller, global brand manager Bugaboo. Sinds 1 oktober 2009 bundelen Bugaboo en (RED)TM hun krachten in de strijd tegen HIV/AIDS. Voor ieder verkocht Bugaboo product draagt Bugaboo een percentage bij aan het Global Fund voor de bestrijding van AIDS in Afrika. (RED) zet zich in voor AIDS-bestrijding in Afrika en richt zich daarbij met name op de gezondheid van vrouwen en kinderen. (RED) is opgericht in 2006 door Bono (U2) om de privé-sector te betrekken bij het inzamelen van geld en het creëren van bewustzijn voor het Global Fund en op deze manier te strijden tegen AIDS in Afrika. Bugaboo is het eerste Nederlandse merk dat een samenwerking aangaat met (RED). In een korte presentatie zal Irene vertellen over bugaboo's ervaringen mbt deze samenwerking en wat er tot nu toe ondernomen is om deze samenwerking tot een success te maken.
2. Esther Huls, manager van het team partnerships van UNICEF. UNICEF gelooft in een wereld waar kinderrechten worden gerealiseerd en daarvoor is iedereen nodig, consumenten, overheden maar ook bedrijven en instellingen. Sinds 1999 bestaat er een partnership tussen UNICEF en IKEA. In een korte, inspirerende presentatie zal Esther vertellen hoe deze samenwerking is ontstaan, hoe heeft het zich ontwikkeld, welke resultaten zijn bereikt en hoe ziet de toekomst eruit.
25 november 2010, 17.00 - 19.00 uur, inloop vanaf 16.30 uur.
VODW Marketing, Dodeweg 6 Leusden
Ben je marketeer en vind je het leuk te leren van succes? Meld je dan aan voor de FuturEyes Live at 5 meeting donderdag 25 november. Er zijn aan deze meeting geen kosten verbonden, wel dien je je van te voren aan te melden via de mail.