Sogeti: Guerrilla marketingactie voor 550 nieuwe ICTers
ICT-dienstverlener Sogeti Nederland zoekt 550 nieuwe consultants. Het bedrijf is op zoek naar schoolverlaters en ervaren ICT'ers. Om dat voor elkaar te krijgen op de huidige arbeidsmarkt heeft het IT adviesbureau een opmerkelijke actie bedacht. Zo ging vorige week een guerrilla marketing- en wervingsactie van start. In heel Nederland werden 800 opvallende, rode deurmatten neergelegd op locaties waar jonge professionals te vinden zijn.
Sogeti zoekt mensen die expertise hebben op het gebied van onder andere .NET, Sharepoint, SAP, Java, testen, business analyse, functioneel beheer, infrastructuur en beveiliging.
De guerrilla wervingsactie, ontwikkeld in samenwerking met het arbeidsmarktcommunicatiebureau Macknificent, loopt vooruit op een wervingscampagne voor de lange termijn die naar verwachting in het najaar van 2011 van start gaat. "Medewerkers van Sogeti leggen de deurmatten neer in grote steden, bij hogescholen en universiteiten en op andere plekken waar jonge professionals actief zijn. We verwachten dat het aantreffen van de deurmatten en de reacties hierop actief gedeeld worden met vrienden via Facebook, Twitter, YouTube of andere social media. En natuurlijk hopen we daarmee veel bezoekers te trekken naar onze mini-site www.bestewerkgevervan.nl," aldus Floor Hählen, Manager Groei & Ontplooiing van Sogeti.
Volgens een woordvoerder van het bedrijf is de werving van 550 man in 2011 in de huidige arbeidmarkt 'uitdagend maar haalbaar.'
Focus op schoolverlaters
De ICT-dienstverlener zoekt vooral schoolverlaters: 'Afgestudeerde HBO- en WO-kandidaten krijgen na indiensttreding een ontwikkelprogramma van drie weken aangeboden in de Verenigde Staten. Terug in Nederland volgt een expertisegericht opleidingstraject, met trainingen op het gebied van ICT, projectmanagement en communicatieve en sociale vaardigheden.'