DCE Consultants vergelijkt energieleveranciers
Welke energieleverancier heeft de meest klantgerichte website van Nederland?
DCE Consultants heeft de websites van de 24 grootste Nederlandse energieleveranciers voor de consumentenmarkt onderzocht op kwaliteit en klantgerichtheid. Met de Customer Management benchmark brengt DCE Consultants de online Customer management performance van de elektriciteit- en gasleveranciers in kaart.
Deze benchmark biedt inzicht in hoe energieaanbieders online hun strategie implementeren. Daarmee is het een zeer bruikbaar instrument voor de betrokken energiebedrijven om te kijken waar verbeteringen kunnen worden gerealiseerd. Niet alleen op de website zelf, maar ook in aansluiting op de bedrijfsprocessen zodat de dienstverlening aan de consument zo effectief, efficiënt en onderscheidend mogelijk wordt. Dat is uiteindelijk waarmee de waarde voor de klant wordt gerealiseerd.
Onderwerpen waarop de websites zijn onderzocht zijn onder andere:
- Afstemming structuur op de behoeften van de consument
- Transparantie en doelgroepgerichtheid van de informatie en producten
- Ontwikkeling ‘customer self service’
- Gebruik van online commerciële mogelijkheden
- Inzet online kanaal voor opbouw loyale relaties met klanten
- Positionering en klantbeloften De scores, bevindingen en analyses zijn gevat in een informatief en lezenswaardig rapport en worden gepresenteerd tijdens het award event op 25 juni 2009.