DCE Consultants lanceert Customer Management tool

03 maart 2009 DCE Consultants

DCE Consultants heeft een survey gehouden onder ruim 40 financiële dienstverleners in Nederland over het onderwerp 'de klant centraal'. Als basis voor de survey is gekozen voor de Customer Management Assessment ToolTM (CMAT).

Uit de resultaten blijkt dat financiële dienstverleners in Nederland erg intern gericht zijn. Bedrijven hebben wel de intentie om de klant centraal te zetten, maar de realisatie hiervan blijft echter achter. Er gaat relatief veel aandacht uit naar zaken als klantsegmentatie en concurrentieanalyses, terwijl te weinig aan klanten gevraagd wordt hoe zij de dienstverlening ervaren.

Het blijkt dat banken het iets beter doen dan verzekeraars. Een mogelijke reden hiervoor is dat banken in de regel zelf contact hebben met de klant, terwijl verzekeraars vaak gebruik maken van tussenpersonen om diensten te verkopen aan de klant. Uit de survey blijkt namelijk dat hoe directer de verkoopstrategie, hoe centraler de klant staat in het bedrijfsproces.

Het centraal stellen van de klant wordt vaak vertaald in klanttevredenheidonderzoeken, focusgroepen en CRM systemen. Maar, tegelijkertijd ervaren bedrijven dat niet het maximale uit deze activiteiten gehaald wordt. De assessment tool van DCE Consultants is de eerste stap in het krijgen van inzicht en het realiseren van effect in Customer Management.

DCE Consultants brengt nu een methodiek op de markt waarmee een helder inzicht kan worden verkregen in de customer management capaciteiten van een organisatie. De Customer Management Assessment Tool (CMAT), is afkomstig uit Engeland en is inmiddels bij meer dan 750 organisaties uitgevoerd. Hierbij is aangetoond dat er een hoge correlatie is tussen de CMAT-score en de prestaties van de organisatie.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup