Capgemini vernieuwt outsourcingcontracten met GM
Capgemini heeft twee lange termijn contractvernieuwingen gewonnen met General Motors (GM). Capgemini zal applicatie-outsourcingdiensten leveren voor GM’s Global Sales & Marketing en Dealer Systems.
De gecombineerde waarde van de vijfjarige overeenkomsten is ongeveer $250 miljoen (€190 miljoen). Adviesbureau Capgemini is in juli 2010 begonnen met het leveren van diensten aan GM onder de nieuwe overeenkomsten, één jaar voor het einde van de vorige contractstermijn.
De originele contracten tussen GM en Capgemini dateren van juni 2006. Onder de nieuwe contracten zal Capgemini internationale Application Sustain and Development Services en Help Desk Support leveren voor GM’s wereldwijde Sales & Marketing en Dealer Systems, aanwezig in 38 landen. Tevens levert Capgemini Hosting services voor Test and Development Servers.
“Capgemini is vereerd om zijn contracten met GM te vernieuwen en door te gaan met het leveren van outsourcingdiensten aan GM’s Sales, Marketing en Dealer netwerken over de wereld”, zei Marc Martinez, Capgemini’s Global Account Executive voor GM. “De GM-Capgemini relatie is gebouwd op een solide fundering en we kijken uit naar het continueren van onze toewijding aan GM door het leveren van de meest innovatieve, hoogkwalitatieve en kostenefficiënte diensten in de markt van vandaag.”
“Dealers die GM-auto’s verkopen en onderhouden zijn essentieel voor het bouwen van sterke, positieve relaties met onze automobielklanten over de wereld”, zei Terry Kline, GM vice president, IT en Chief Information Officer. “Capgemini’s voortgaande netwerkondersteuning helpt onze dealers bij het leveren van nog betere service aan onze klanten terwijl we ’s werelds beste auto’s en vrachtwagens bouwen en verkopen.”