BearingPoint: meest klantgerichte bedrijven van NL
BearingPoint Consulting en TNS NIPO hebben een nieuwe publieksprijs in het leven geroepen voor de meest klantgerichte organisaties van Nederland. De initiatiefnemers hebben gisteren de genomineerden bekendgemaakt van de Customer Centric DNA Awards 2011. Het evenement vindt plaatst op 24 mei.
In het kader van de Customer Centric DNA Award heeft TNS Nipo de afgelopen tijd ruim 5.000 consumenten ondervraagd over hun ervaringen op het gebied van klantgerichtheid. Uit die reacties is, verspreid over acht verschillende sectoren, de volgende lijst met genomineerden ontstaan:
Mobiele telefonie: KPN, Tele2 en T-Mobile
Banken: ASN Bank, Rabobank en Triodos Bank
Verzekeraars: Centraal Beheer, Interpolis en Univé
Internet: Online, XS4ALL en Ziggo
Energie: Delta, GreenChoice en NUON
Automotive: BMW, Skoda en Toyota
Olie & Gas: Shell, Texaco en Total
Supermarkten: Deen, Jumbo en Lidl
Over BearingPoint
Wij zijn een Europees onafhankelijk consultancy bedrijf met een wereldwijd netwerk die zich richt op Business Consulting. Wij zijn ervan overtuigd dat vandaag de dag expertise niet voldoende is. Gedreven door een sterke ondernemende, klantgerichte aanpak met passie voor kwaliteit en aandacht voor het opbouwen van een lange termijn relatie, zijn onze 3200 consultants dagelijks bezig om waarde te creëren voor de klant - van strategie tot en met implementatie - en leveren we tastbare resultaten.
De Customer Management afdeling van BearingPoint helpt haar klanten met marketing, sales en service vraagstukken en ontwerpt klantstrategieën. Zo werkte ons team onlangs aan een groeistrategie voor de B2B postmarkt, een klantcontact managementstrategie voor een verzekeraar, een customer experience ontwerp voor een farmaceut en een aanpak voor de verbetering van de sales force effectiveness van autodealers. BearingPoint Nederland maakte in 2010 een groei door en verwacht voor het volgende jaar deze sterke groei verder door te zetten.