Accenture koopt SaaS specialist Cadencequest
Adviesbureau Accenture heeft aangekondigd de retailbusiness van Cadencequest over te nemen om zijn interactieve digitale marketing portfolio uit te breiden. Cadancequest levert Software-as-a-Service (SaaS) klantanalyse software. Cadencequest wordt onderdeel van de Interactive eenheid van Accenture die in september 2009 is opgezet.
Cadencequest zal onderdeel worden van Accenture Interactive
Accenture wil de retailsoftware van Cadancequest overnemen om zo het selfserviceplatform toe te kunnen voegen aan de bestaande suite van marketinganalytics, retailmarketing- en merchandising-oplossingen. Op die manier moet gebruikersgedrag van zeer waardevolle klantsegmenten geanalyseerd kunnen worden.
"Het zal onze clienten helpen om een duidelijk begrip te ontwikkelen van de voorkeuren van hun klanten door het toepassen van vergevorderde marketingfunctionaliteiten. Bedrijven moeten zo hun klanten tevreden kunnen stellen en hun business doen groeien", aldus Tim Breene, Chief Interactive Executive bij het adviesbureau.
Uitrol van Cadancequest in Europa en Azie
Tot nu toe heeft Cadancequest alleen zaken gedaan in Noord-Amerika, maar Accenture is van plan de producten ook in de Europese en Aziatische markt neer te zetten. Het doel is om het Customer Insight platform van Cadancequest te verkopen aan retailers, maar ook aan andere bedrijven die een zogenaamde retailization model hebben aangenomen. Denk hierbij aan organisaties in de financiële dienstverlening en de hospitality branche die een retail-achtige benadering van interactie hebben om dichterbij hun klanten te komen.