McKinsey en partners lanceren Namens Nederland visie

21 juli 2014 Consultancy.nl

Consultancybureau McKinsey & Company heeft het Namens Nederland onderzoek gelanceerd, een grootschalig onderzoek waarin alle Nederlanders hun input, inzichten en visie ten aanzien van de toekomst van Nederland kunnen geven. Het onderzoek wordt ondersteund door diverse mediabedrijven, onderzoeksbureaus, vakbonden, vervoersorganisaties en diverse wetenschappers. Belangrijk hierbij is dat er geen politieke partijen verbonden zijn aan het onderzoek. De resultaten worden in oktober bekendgemaakt.

Iedere vier jaar (maar soms ook frequenter) gaan Nederlandse burgers naar de stembus voor de Tweede Kamer verkiezingen. Aan de hand van de verkiezingsuitkomsten wordt bepaald welke politieke partijen de grootste invloed krijgen op de beleidsbepaling van ons land. De burger kiest weliswaar de volksvertegenwoordiging, maar door de diverse politieke partijen met hun verschillende idealen kent het bestuur van Nederland altijd ‘gekleurde’ belangen. Een meerderheid van de beschikbare zetels komt vrijwel nooit alleen bij een politieke partij te liggen, waardoor coalitievorming met andere (andersdenkende) partijen noodzakelijk is.

McKinsey - Namens Nederland

Namens Nederland
Om Nederlandse burgers een unieke mogelijkheid te bieden hun gezamenlijk visie te ontwikkelen van hoe Nederland er over tien jaar moet komen uit te zien, heeft McKinsey & Company een uniek, grootschalig en onafhankelijk onderzoek gelanceerd met de titel ‘Namens Nederland’. Door middel van een vragenlijst krijgen Nederlanders diverse concrete keuzes voorgeschoteld, verdeeld over belangrijke onderwerpen als economie, zorg, onderwijs, arbeidsmarkt, leefomgeving, belasting, enz. Er wordt niet alleen gekeken hoe Nederlanders tegen ieder thema aankijken, maar ook hoe zeer de burger zelf wil bijdragen aan de vormgeving van deze beleidskwesties.

Door deelname aan het Namens Nederland onderzoek hebben de burgers volgens de initiatiefnemers de unieke kans om, niet op basis van partijprogramma’s van politieke partijen, maar puur op basis van hun eigen persoonlijke idealen en visie een bijdrage te leveren aan een beter, sterker en gezonder Nederland. Centraal in de promotie-uitingen van het onderzoek staat daarom de slogan: ’Beslis ook mee over de toekomst van Nederland’.

Partners Namens Nederland

Ondersteuning
Naast initiatiefnemer McKinsey & Company – een wereldwijd opererend strategisch advieskantoor – wordt het Namens Nederland onderzoek ondersteund door tal van organisaties. Zij helpen onder andere bij de uitvoering van het onderzoek, de promotie richting Nederlanders en zullen daarnaast aan de hand van de uitkomsten (ook in dialoog met de politiek) aan de slag gaan met de bevindingen. Een overzicht van de partners: mediabedrijven (De Telegraaf, RTL, SBS, FD, nudnik en CAVIAR), onderzoeksbureaus (Motivation en SCP), vakbonden (FNV, CNV en VNO-NCW), vervoersbedrijven (RET, HTM en NS) en een aantal wetenschappers. In het kader van de onafhankelijkheid kunnen politieke partijen geen invloed uitoefenen op het onderzoeksprogramma.

Deelnemen aan Namens Nederland kan tot 14 september op deze website.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over