CGI helpt Haagse Museon met Peace-TheHague app
Museon heeft in samenwerking met CGI de Peace@TheHague app uitgebracht. Met de app wil het museum een impuls geven aan de aantrekkingskracht van de regio Den Haag onder (internationale) toeristen. Binnen het project is CGI verantwoordelijk voor de innovatieve technologie.
Den Haag huisvest veel organisaties en instellingen die zich inzetten voor vrede en recht, zoals het Vredespaleis, Prohibition of Chemical Weapons (OPCW), Europol, het internationaal Strafhof (ICC) en Het Joegoslavië Tribunaal. Om de exposure van deze instellingen te vergroten onder het brede publiek is besloten om een app te ontwikkelen. CGI, een internationaal technologiedienstverlener, werd ingeschakeld om het proces te ondersteunen.
De Peace@TheHague app laat gebruikers zien wat er zich allemaal afspeelt binnen de muren van de diverse instellingen. De app geeft inzicht in doelstellingen van instellingen en verstrekt informatie over publieke figuren die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan vrede, zoals Mahatma Gandhi, Martin Luther King en Nelson Mandela.
Bovendien wordt in vijftien korte, aansprekende verhalen achtergrondinformatie gegeven waarbij het thema vrede en recht tot leven komt. Het museum fungeert hierbij als begin- en eindpunt van een interactieve route door het wandelgebied waar de meeste internationale instellingen gevestigd zijn.
Rol van CGI
Binnen het project is CGI verantwoordelijk voor de informatieverstrekking in de openbare ruimte via de app. Het ICT adviesbureau integreerde blue tooth beacons, met elk een eigen unieke code in de app. De beacons worden op verschillende locaties geplaatst, bijvoorbeeld bij het Vredespaleis. Als bezoekers binnen een straal van 5 meter komen van de beacon, herkent de app dat deze beacon met de unieke code is gekoppeld aan het Vredespaleis. De app leidt de bezoeker vervolgens automatisch naar een ander scherm met hierop specifieke informatie over deze instelling.
“De samenwerking met Museon past goed binnen onze focus op Enterprise Mobility Solutions. CGI helpt bedrijven in verschillende sectoren met hun mobiliteitsvraagstuk. We ondersteunen hen gedurende het gehele proces: van advies over mobiele strategie tot aan de implementatie,” aldus Sander van den Born, Vice President Marketing, Communications & Innovation.
Marie Christine van der Sman, Directeur Museon, voegt toe: “Het idee voor deze app is gebaseerd op het smart city concept waarbij nieuwe media gebruikt wordt om een stad toegankelijk te maken voor inwoners en toeristen. Met deze app willen we ons profileren als de fysieke en virtuele portal voor de internationale zone. Dankzij onze ICT-partner CGI, verantwoordelijk voor de innovatieve technologie en de app voor ons bouwde, kunnen we een groot en breed publiek op een leuke en interactieve manier kennis laten maken met dit belangrijke gebied in Den Haag.”