Accenture en 1procentClub organiseren StudentBattle
Adviesbureau Accenture en 1%Club zijn al sinds jaar en dag partners. Dit jaar lanceren beide partijen een ‘battle’ onder studenten ter ondersteuning van vijf ontwikkelingsprojecten in Bangladesh, Gambia, Cambodja, India en Kenia. Hierin zullen deelnemende teams beslissen wie er zijn idee mag implementeren in een van deze landen.
1% StudentBattle
Ieder project heeft zijn eigen vereisten. Zo willen sociale ondernemers in Bangladesh bijvoorbeeld bamboefietsen op de markt brengen en het project in Kenia wil een online platform over geestelijke gezondheid lanceren. Daarvoor is een verscheidenheid aan deelnemers nodig. 1% StudentBattle, zoals het initiatief officieel heet, heeft derhalve gekozen om universitaire studenten vanuit iedere academische richting de mogelijk te geven zich aan te melden.
Accenture
De battle zal als volgt verlopen: Ieder studententeam kiest een aansprekend project uit en dient daarvoor een crowdfundingsstrategie op zetten. Na de selectie van alle sollicitaties gaan vijf teams strijden om hun plan verder uitgewerkt te zien worden. Daarbij ontvangen de studenten professionele ondersteuning van Accenture. Uiteindelijk mag een team op reis naar het ontwikkelingsproject om zijn idee te implementeren.
Kennismaken met consultancy
Marleen Holtkamp, Manager Accounts bij 1%Club, noemt de battle een aangelegenheid voor ‘echte sociale ondernemers met concrete vraagstukken’. Op haar beurt laat Accenture Recruiter Suzan Melis weten dat het een ideale mogelijkheid is voor ‘studenten om uit hun comfortzone te stappen’ en kennis te maken met de praktijk van consultancy.