Capco start digitale transformatie tak: Capco Digital
De wereldwijde business- en technologie consultancy organisatie Capco heeft een ‘Digital’ label gelanceerd. Met de nieuwe praktijk – genaamd Capco Digital – wil de organisatie inspringen op de digitale megatrend die de financiële dienstenindustrie momenteel transformeert.
De financiële dienstensector ondergaat momenteel een enorme transformatie als gevolg van nieuwe technologie en digitalisering. De behoefte van klanten verandert, zo hebben zij hogere verwachtingen ten aanzien van maatgesneden diensten of de snelheid van klantenservice. Ook hebben ze veranderende voorkeuren ten aanzien van de digitale kanalen zoals mobile en social media. Vanuit een intern oogpunt biedt de opkomst van digitalisering banken, verzekeraars en andere financiële instellingen grote kansen om hun operating modellen en interne efficiëntie een boost te geven.
Om in te spelen op de digitale megatrend heeft Capco diverse van zijn digitale diensten, waaronder strategy, business en technology, gebundeld onder de noemer ‘Capco Digital’. “Capco Digital heeft ervaring in alle aspecten van digitale dienstverlening, waaronder creative, customer experience, technology en business processes” aldus het adviesbedrijf in een persbericht.
Digital
Met deze stap volgt Capco het voorbeeld van verschillende branchegenoten die al in het bezit zijn van een gespecialiseerde digitale praktijk. In 2012 lanceerde Deloitte zijn Deloitte Digital label en vorig jaar volgden Accenture, Booz & Company* en VODW met de start van respectievelijk Accenture Digital, Booz Digital en VODW Digital. Diverse andere adviesbedrijven hebben geen afzonderlijke Digital labels opgetuigd, maar bundelden digitale diensten in hun bestaande praktijken zoals bijvoorbeeld A.T. Kearney en McKinsey & Company.
* Strategisch adviesbureau Booz & Company is eind vorig jaar overgenomen door PwC.