Accenture in top 100 Forbes Worlds Most Valuable Brands

13 november 2013 Consultancy.nl

Forbes heeft de 2013 editie van ‘The World’s Most Valuable Brands’ bekendgemaakt. In de lijst van 100 meest waardevolle merken staat een adviesbureau: Accenture. De lijst wordt voor de derde keer op rij aangevoerd door Apple, gevolgd door Microsoft, Coca-Cola, IBM en Google. 

Jaarlijks doet het Amerikaanse zakenblad Forbes onderzoek naar de sterkste wereldwijde merken. De lijst wordt samengesteld op basis van financiële data van Thomson Reuters en verschillende berekeningen van de Forbes onderzoekers. Van belang om te vermelden dat alleen bedrijven met een vestiging in de Verenigde Staten worden meegenomen, met als gevold dat sommige wereldwijde merken, zoals bijvoorbeeld Vodafone of China Mobile, niet worden meegenomen in de ranking.

The Worlds Most Valuable Brands

Een overzicht van de top 25 meest waardevolle merken:

1. Apple 10. Louis Vuitton 19. Budweiser
2. Microsoft 11. BMW 20. Honda
3. Coca-Cola 12. Cisco 21. SAP
4. IBM 13. Oracle 22. Verizon
5. Google 14. Toyota 23. Gillette
6. McDonald's 15. AT&T 24. Nike
7. General Electric 16. Mercedes-Benz 25. Pepsi
8. Intel 17. Disney 49. Accenture
9. Samsung 18. Wal-Markt  


Best Global Brand
Voor Accenture is het de tweede keer in korte tijd dat het wordt opgenomen in een prestigieuze marketingranking. Vorig maand scoorde het plek 49 in de Best Global Brands ranking van Interbrand, waardoor het volgens de onderzoekers een sterker merk heeft dan onder andere Siemens, Adidas, Porsche, Shell en Heineken.

More on: Accenture
Netherlands
Company profile
Accenture is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Accenture is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Africa, South Africa, Netherlands and Canada.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.