Deloitte lanceert digitale adviespraktijk: Deloitte Digital
Deloitte heeft ‘Deloitte Digital’ gelanceerd, een wereldwijde adviespraktijk die zich richt op online, analytics en de nieuwe digitale technologiemarkt. Ruim 1,000 consultants wereldwijd, variërend van strategy tot marketing en IT specialisten, hebben zich verbonden aan Deloitte Digital. De praktijk wordt geleid door Deloitte Australië, waar 200 Deloitte Digital adviseurs worden gestationeerd. In de komende maanden zal het Big Four-kantoor zijn diensten uitbreiden naar andere landen.
Als onderdeel van Deloitte Digital worden tevens negen studio’s opgezet in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Een van de belangrijkste onderdelen van het Deloitte Digital is Übermind, een mobiele applicatie-ontwikkelaar in Seattle, die in januari door Deloitte werd gekocht. Übermind heeft in het verleden Apple geholpen met de bouw van iTunes.
Deloitte Digital zal klanten “een volledig aanbod van digitale diensten aanbieden op het gebied van strategie, gebruikerservaring, content, creative, engineering en implementatie, op mobiele, web-, sociale en digitale kanalen”, aldus het adviesbureau. Diensten die Deloitte Digital zal aanbieden zijn onder andere Digitale strategie, Online en mobile, Social apps, Social analytics, eCommerce en mCommerce, Omnichannel commerciële strategie en Digital Enterprise ERP.
Frank Farrall, de leidinggevende partner van Deloitte Digital Australië zegt dat de nieuwe adviestak een uniek voordeel geeft aan klanten: “We geloven dat Deloitte Digital de beste aspecten van een creatieve ontwerponderneming kan combineren met een internationaal IT-adviesbureau en een industrie-gecentreerde bedrijfsstrategiefirma in één organisatie. Daarmee breiden we onze leiderschapspositie in de digitale markt uit”.