Hill + Knowlton Strategies wint Sport Advies Award
Hill + Knowlton Strategies heeft de 'Sport Advies Award 2013’ gewonnen. In de finale versloeg het communicatiebureau de advocaten van Kennedy Van der Laan.
Jaarlijks reikt Sport & Zaken, matchmaker tussen sport en bedrijfsleven, de ‘Sport Advies Award’ aan het meest impactvolle pro-bono adviestraject. Van de in totaal 55 adviestrajecten die Sport & Zaken in het afgelopen jaar begeleidde waren vier projecten genomineerd.
PR plan voor sportieve fietser
Hill + Knowlton adviseerde de Koninklijke Nederlandsche Wielrenunie (KNWU) over een PR plan om de nieuwe doelgroep ‘sportieve fietsers’ te bereiken.
De KNWU wilde zich naast topsport meer richten op breedtesport, om de aanwas richting topsport te vergroten. Hiervoor organiseerde de KNWU in 2012 een aantal activiteiten, zoals de Oranje Toertocht tijdens de Olympische Spelen. Het communicatiebureau ondersteunde de KNWU met het ontwikkelen van een marketing- en communicatiestrategie. Ook bracht Hill + Knowlton de wielrenunie in contact met verschillende media, wat resulteerde in media aandacht en zelfs ledengroei.
“KNWU wilde nieuwe doelgroepen bereiken en zocht daar de juiste partner bij. Dit ondernemerschap en een meer commerciële gedachtegang is voor veel sportorganisaties belangrijk. Hill + Knowlton heeft deze vraag heel goed opgepikt en is van grote toegevoegde waarde geweest met haar PR plan en activiteiten. Deze hebben geleid tot actie, resultaat en impact!” zegt Hans Hoogeveen, juryvoorzitter van de 'Sport Advies Award 2013’.
Paul Kok, strategy director bij Hill + Knowlton, is verheugd met de prijs: “Het was geweldig om te zien hoe wij met ons advies en begeleiding de KNWU konden verrassen”.
Van links naar rechts: Diederik Huisman (H+K), Anne Loes Kokhuis (KNWU) en Paul Kok (H+K).
Publieksprijs
De verliezende finalist, advocatenkantoor Kennedy Van der Laan, adviseerde de Atletiekunie over nieuwe bedrijfssportcontracten. Wel wisten de advocaten de publieksprijs in de wacht te slepen.