Accenture helpt BMW met uitrol e-marketing platform

06 september 2013 Consultancy.nl

BMW heeft Accenture ingehuurd om de wereldwijde uitrol van een nieuw e-marketing platform te managen. De implementatie is gestart in het tweede kwartaal van het jaar en zal naar verwachting eind 2014 zijn afgerond. Na de go-live zal het nieuwe platform gebruikt worden door dealers en partners van de autofabrikant in meer dan 100 landen.

BMW heeft besloten een nieuw web-based marketing platform te lanceren om haar digitale diensten voor klanten uit te breiden. Het systeem combineert state-of-the-art customer relationship management (CRM) technologieën met web analytics.

Accenture - BMW

Accenture werd geselecteerd om BMW te ondersteunen na een concurrerend aanbestedingsproces. De wereldwijde consultingorganisatie zal alle aspecten van de uitrol managen, waaronder project management, het trainen van locale ‘key users’ en eindgebruikers, het coördineren van testprocedures en het leveren van post go-live ondersteuning.

Bovendien zal Accenture ook verantwoordelijk zijn voor het updaten van marketingmateriaal. Het adviesbureau zal ervoor zorgen dat BMW’s centraal-gecreëerde online marketing campagnes worden uitgezet in iedere lokale markt. Ook zal Accenture toezien op de contentlocalisatie per markt, waaronder de inzet van social media kanalen, zoals Facebook, en de inzet van mobiele website.

De uitrol binnen de eerste en tweede groep landen (>35 landen) is reeds gestart. De uitrol in resterende landen zal, in lijn met een gefaseerde aanpak, geleidelijk worden voltooid.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over