Eric Bouwmeester nieuwe Communicatie Directeur KPMG
KPMG heeft begin deze maand Eric Bouwmeester (1954) benoemd tot directeur Corporate Communicatie. De afgelopen vier jaar was hij als zelfstandig adviseur werkzaam, onder meer als Associate Director bij PR en communicatiebureau Hill+Knowlton Strategies. Daarvoor was hij onder andere Directeur Corporate Communicatie bij DSM, ABN Amro en Fortis.
Bouwmeester is geen onbekende van het Big 4 kantoor. De afgelopen maanden adviseerde hij KPMG al op het gebied van communicatie. Ook werkte hij samen met het adviesbureau aan specifieke dossiers. “Die samenwerking is van beide kanten zo goed bevallen dat we er meer structuur en continuïteit aan willen geven” zegt Jurgen van Breukelen, sinds bestuursvoorzitter van KPMG.
“Bouwmeester wordt nu verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling en implementatie van ons communicatiebeleid in een tijd dat de communicatie met onze stakeholders aan belang toeneemt. Accountants- en adviesorganisaties opereren in een kritische omgeving en een economisch lastige tijd. We moeten het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer terugwinnen en zoeken naar nieuwe mogelijkheden om de dialoog met de samenleving aan te gaan. Wij zijn blij dat Eric, met zijn brede ervaring in de eredivisie van de corporate communicatie, ons bij deze uitdagingen voor de interne en externe communicatie van KPMG komt helpen” aldus de topman.
Corporate communicatiebeleid
De nieuwe Corporate Communicatie directeur wordt eindverantwoordelijk voor het corporate communicatiebeleid, waaronder mediabeleid, interne communicatie, crisis- en issuesmanagement, public affairs en sponsoring. Ook zal de communicatie adviseur in voorkomende gevallen optreden als woordvoerder van de Raad van Bestuur van KPMG.