Accenture helpt Gamma en Karwei met transformatie
Het moederconcern van de bouwmarkten Gamma en Karwei (Intergamma) heeft Accenture gekozen als implementatiepartner voor een groot business transformatieprogramma dat het momenteel doorvoert.
Het programma moet na afronding bijdragen aan een geïntegreerde cross channel operatie, een efficiëntere bedrijfsvoering en hogere klantcentriciteit.
Intergamma is met 166 Gamma en 133 Karwei bouwmarkten marktleider in de doe-het-zelfmarkt.
Business transformatie
Accenture gaat voor een periode van drie jaat het business transformatieprogramma ondersteunen. Onderdeel daarvan betreft het integraal aansturen van de samenwerking met alle betrokken partijen, ter versterking van het gehele waardeketenbeheer.
Het programma omvat de overgang naar een geïntegreerde cross channel operatie tussen de verschillende kanalen – zoals online, mobiel en in de vestigingen – waarin de klant centraal staat. Daarbij wil Intergamma de regie over de waardeketen meer zelf gaan uitvoeren.
Het verandertraject bestaat uit verschillende fases. De eerste fase betreft de overgang naar e-commerce. De volgende fase is de stap naar een cross channel operatie. In de laatste fase zal ook longtail retail een rol gaan spelen waarbij de bouwmarkt veel meer een inspiratieomgeving moet worden.
“Intergamma erkent dat het succesvol combineren van een naadloze, cross-channel operatie met de snelle ontwikkeling van mobiele technologie kansen levert om klanten beter te bedienen en marktaandeel te vergroten. Accenture heeft een bewezen trackrecord in de samenwerking met Intergamma, en we zien er naar uit te helpen met het bereiken van haar groeiambities”, zegt Miel Janssen, Managing Director van de retailpraktijk van Accenture in Nederland.
Harm-Jan Stoter, algemeen directeur Intergamma: “Dit programma staat centraal in onze plannen voor toekomstige groei. Accenture ondersteunt ons al enkele jaren succesvol en brengt uitvoerige kennis van de retailmarkt.”