Omzet van Countus Groep groeit met 17% naar €75 miljoen

Zakelijke dienstverlener Countus Groep heeft een succesvol 2024 achter de rug. In het jaar waarin veel in het teken stond van het 100-jarig jubileum, wist Countus Groep zowel de omzet als het bedrijfsresultaat op te schroeven.
In financieel jaar 2024 groeide de omzet van Countus Groep van €64,4 miljoen naar €75,4 miljoen, wat neerkomt op een stijging van 17%. Deze groei kwam voort uit autonome groei en de overname van Alan Accountants en Adviseurs uit Leek.
Het bedrijfsresultaat (EBIT) van de groep steeg naar €2,1 miljoen. Als percentage van de omzet groeide het bedrijfsresultaat van 1,5% in 2023 naar 2,7% in 2024. De financiële positie werd verder versterkt door een verbetering in de liquiditeit (nu €9 miljoen) en een iets betere solvabiliteitsratio (50,6%).
Richard Bot, interim-bestuurder bij Countus Groep, toont zich tevreden met de resultaten. “Countus Groep heeft een sterke financiële basis. Het komende jaar zal Countus Groep bewuste keuzes maken om in de toekomst een gezonde, aantrekkelijke en winstgevende organisatie te blijven.”
Countus Groep is een zakelijke dienstverlener bestaande uit acht labels: Countus (accountancy), Subvention (subsidies), Zienergie (duurzaamheid en mvo), Klaart (ondernemersadvies), De Omgevingsadviseurs (ruimtelijke ordening), Countus Fusies en Overnames (M&A), Countus Duurzaam (duurzaam) en Spoar (persoonlijke ontwikkeling). Bij de groep werken 720 medewerkers verspreid over 24 vestigingen door het land.
De organisatie is in 1924 begonnen als coöperatie. Sinds medio 2023 zijn alle medewerkers mede-eigenaar via een participatieregeling.
Toekomst
Na het 100-jarig jubileum in 2024 richt de organisatie de blik vooruit. Bot: “Dit is hét moment om een duidelijke koers te bepalen en de volgende stap vooruit te zetten. Met als uitgangspunt: de juiste dingen doen voor onze medewerkers en klanten.”
“We blijven fors investeren in digitalisering, kunstmatige intelligentie en duurzaamheid. En we gaan natuurlijk nóg meer investeren in medewerkers, focussen op goed en inspirerend leiderschap en verder werken aan een optimale klantbeleving.”