Dubbel feest bij dataconsultancy Digital Power na erkenning van klanten

Dubbel reden voor een feestje dit kwartaal bij Digital Power: het bureau is door zowel MT/Sprout als Emerce erkend als koploper in zijn vakgebied.
Sinds de oprichting in 2016 is het snel gegaan met Digital Power. Vandaag de dag telt het bureau meer dan 100 dataprofessionals en geldt het al enige jaren als een bekende naam in de wereld van data en web analytics, data engineering, data science en experience analytics.
“Toch blijft het bijzonder om erkenning te krijgen van de mensen voor wie we het doen – onze klanten”, zegt René de Boer, CEO en eigenaar van Digital Power. “Elke dag zetten we ons in om organisaties te helpen in hun transitie naar datagedreven werken. Onze missie is om impact te maken, en de resultaten van zowel MT/Sprout als Emerce laten zien dat klanten onze aanpak én de resultaten waarderen.”
Data & AI en web analytics
MT/Sprout, een vakblad voor managers, publiceert jaarlijks de DX300: een lijst met 300 toonaangevende bedrijven op het gebied van digitale transformatie in Nederland. Dit jaar staat Digital Power op plek 2 binnen de subcategorie ‘Data & AI-diensten’. In de categorie ‘Enablers’ is het bureau te vinden op plaats 39.
Deze erkenning volgt slechts enkele maanden nadat Consultancy.nl Digital Power uitriep tot een van de leidende bureaus in data science. In dit domein ondersteunt het bureau klanten onder andere bij strategieontwikkeling, technisch ontwerp, het vertalen van businessbehoeften naar datagedreven inzichten, het bouwen van modellen (waaronder AI) en datagovernance.
Een ander specialisme van Digital Power is web analytics. Daarbinnen helpt het bureau organisaties om met behulp van digitale tracking en analyses inzicht te krijgen in gebruikersgedrag – inzichten die worden ingezet om websites, apps en dienstverlening te optimaliseren.
Ook in de Emerce100, een jaarlijkse publicatie van vakblad Emerce, doet Digital Power goede zaken. Daar is het uitgeroepen tot de nummer 2 in de categorie ‘Webanalytics-bureaus’. Een welkome stijging ten opzichte van vorig jaar, toen het bureau ook al een hoge notering kreeg.
“Deze prijzen zijn voor ons veel meer dan alleen een mooi beeldje. Ze zijn een waardevolle erkenning voor het harde werk, de toewijding en het vakmanschap van ons hele team”, aldus De Boer. “Daarnaast bevestigen ze dat we in de markt worden gezien als een betrouwbare, serieuze partij die echt impact maakt. Het onderstreept dat we op de juiste koers zitten.”
Nog grotere ambities
En hoewel deze erkenning het team een “trotse boost” geeft, betekent dat niet dat Digital Power achterover gaat leunen. “Integendeel”, zegt De Boer. “Deze prijzen geven aan dat we op de goede weg zijn en ze motiveren ons om die koers vast te houden. Ze versterken onze ambitie om in 2028 de nummer 1 dataconsultancy van Nederland te zijn. Elke dag werken we met volle energie aan verbetering en het verder helpen van onze klanten.”
Het snelgroeiende bureau heeft de afgelopen periode “belangrijke stappen” gezet om toekomstbestendig te worden, vertelt hij. “Zo hebben we business units geïntroduceerd, waarmee we meer focus aanbrengen in zowel de ontwikkeling van onze collega’s als onze specialismen. Hiermee zijn we nog beter in staat om impact te maken bij onze opdrachtgever. Dat stelt ons in staat om de komende jaren gezond door te groeien – in kennis, omvang én impact.”