Retailer BinHendi kiest McKinsey vanwege reputatie
De Arabische retailer BinHendi Enterprises, een van de oudste familiebedrijven van de Verenigde Arabische Emiraten, heeft McKinsey & Company ingehuurd om de prestaties van de organisatie door te lichten. Op basis van de uitkomst krijgt het strategieadviesbureau het mandaat om, indien noodzakelijk, “de organisatie te herstructureren en zijn management te verbeteren.” Dat heeft Mohi-Din BinHendi, president van de retailer, bevestigt tegenover Gulf News.
BinHendi Enterprises is een van de grootste detailhandelaars in de Verenigde Arabische Emiraten. Het bedrijf focust zich op het luxe- en modesegment, waaronder kleding, schoenen, horloges, juwelen en accesoires. In het afgelopen jaar realiseerde de retailer een bedrijfsgroei van 20%.
“Eens in de zoveel tijd hebben we de neiging om diep in het bedrijf te duiken en daar vervolgens even niet meer uit te komen”, zegt Mohi-Din BinHendi. “We wilden nu dat professionals gaan kijken naar onze processen, systemen en management.” Op de vraag waarom hij McKinsey, dat bekendstaat als het duurste managementadviesbureau, heeft ingehuurd, antwoordde hij: “De verkeerde mensen inhuren leidt tot gemiste mogelijkheden.” Reputatie speelde ook een rol, geeft hij openhartig toe: “Als je een top internationaal adviesbureau als McKinsey inhuurt, kan dat geen foute keuze zijn.”