Vincent Kuijvenhoven benoemd tot partner bij Pipple

30 april 2025 Consultancy.nl

Eindhovense data- en  AI-consultancy Pipple heeft Vincent Kuijvenhoven per 1 april benoemd tot partner.

Kuijvenhoven brengt uitgebreide ervaring op het snijvlak van data, AI en digitale strategie mee naar Pipple. Hij werkte onder meer bij customer intelligence-bedrijf Nielsen, in zijn laatste rol als associate director met een focus op de retailsector. Eerder was hij lange tijd actief voor KPN, waar hij diverse rollen bekleedde binnen de commerciële afdeling.

Ook werkte Kuijvenhoven meer dan zeven jaar in de consultancy, eerst bij Deloitte Digital en de afgelopen jaren als zelfstandig consultant. Hij was betrokken bij uiteenlopende data- en AI-projecten in Nederland, Europa en de Verenigde Staten. Daarnaast werkte hij aan transformaties op het vlak van digitale strategie, operating model design, customer experience en propositieontwikkeling.

“Ik krijg er energie van om data en analytics in te zetten als basis voor het verbeteren van klantervaringen, het optimaliseren van de bedrijfsvoering en het stroomlijnen van processen”, aldus Kuijvenhoven. “Daarnaast vind ik het leuk om trainingen te geven over data storytelling en visualisatie, om teams in staat te stellen inzichten effectief te communiceren en data tot een centraal onderdeel van hun organisatiecultuur te maken.”

CEO Jeroen de Haas reageert verheugd op de uitbreiding van het partnerteam. “De expertise van Vincent ligt in het slim inzetten van data en AI om klantbeleving te verbeteren, processen te optimaliseren en strategische groei te versnellen. Met zijn komst versterken we ons team en onze ambitie om bekend te staan als de nummer één partner in data en kunstmatige intelligentie.”

Pipple werd opgericht in 2016. In thuisstad Eindhoven is het bureau mede bekend vanwege zijn rol als officiële AI-partner van PSV. Het team bestaat uit zo’n vijftig consultants.