Draft Digital sleept digitale marketingprojecten bij twee klanten binnen

Draft Digital, een bureau gespecialiseerd in digitale marketing, heeft twee nieuwe klanten aan zich weten te binden.
Restaurant Company Europe
De eerste nieuwe klant is Restaurant Company Europe, de groep achter bekende horecamerken zoals Loetje, Happy Italy, Beers & Barrels en Café Vrijdag. Deze merken hebben samen ruim 75 restaurants en cafés door het hele land.
Draft Digital is gevraagd om de marketingstrategie van de horecagroep door te vertalen naar de dagelijkse uitvoering over alle mediakanalen. “Ons team kijkt mee naar hoe we de bezettingsgraad bij de verschillende labels omhoog gaan brengen. Ook richten we ons op het sterker en zichtbaarder maken van de merken”, legt Erik Hornung uit, mede-eigenaar van Draft Digital.
Esmée van Venrooij, marketingdirecteur bij Restaurant Company Europe, kijkt uit naar de samenwerking: “Bij Restaurant Company Europe zijn we altijd op zoek naar manieren om onze merken verder te laten groeien. Door de samenwerking met Draft Digital kunnen we onze strategie nu beter en consistenter doorvertalen naar al onze digitale marketingkanalen. Wij hebben vertrouwen in de aanpak van Draft Digital en zien uit naar de resultaten van hun expertise.”
My Goodbye
De tweede klant is actief in een hele andere sector: de begrafenisbranche. My Goodbye, een partij die mensen helpt om hun uitvaartwensen digitaal vast te leggen, heeft de ambitie om de My Goodbye-app breder bekend te maken in de markt en de gebruikersbetrokkenheid met de app te vergroten.
“De samenwerking met Draft Digital stelt ons in staat om de juiste digitale richting te bepalen”, zegt Erik Beek, medeoprichter van My Goodbye. “En veel belangrijker, om meer mensen te bereiken en hen te laten zien hoe eenvoudig het kan zijn om dit belangrijke onderdeel van het leven goed te regelen.”
Inmiddels is Draft Digital begonnen aan de opdracht, zegt Hornung. “Ons team heeft in samenwerking met partners de basis voor een optimale setup van tracking en app analytics neergezet. Het heeft hiermee een duidelijke basis gecreëerd waarmee we een goede digitale performance kunnen behalen. We gaan de komende tijd verder bouwen aan de bekendheid van de app en het gebruik daarvan.”
Draft Digital werd opgericht in 2023. Het bureau voerde in april van dit jaar een rebranding door naar de huidige naam.