Match Plan begeleidt Reedijk Wheels and Tyres bij verkoop aan Italianen
Reedijk Wheels and Tyres Group heeft zich aangesloten bij het Italiaanse GMP. De Nederlandse banden- en velgenspecialist werd bij de deal begeleid door adviesbureau Match Plan.
De krachtenbundeling verenigt GMP’s productiecapaciteit met Reedijks distributienetwerk en marktkennis. Opgeteld hebben de twee bedrijven circa 250 medewerkers en een omzet van meer dan €80 miljoen. Samen bouwen ze aan verdere internationale groei, met als doel klanten in bestaande en nieuwe markten beter te bedienen.
Bert Reedijk, oprichter en CEO van Reedijk Wheels and Tyres Group, benadrukt dat de verkoop aansluit op de langetermijndoelstellingen van de firma: “Samen met GMP brengen we onze ambities naar een hoger niveau. We versterken onze basis en kunnen onze klanten nog beter van dienst zijn, nu én in de toekomst.”
Inspelen op trends
De deal markeert een belangrijke stap in de consolidatie van de Europese banden- en velgenmarkt en schept mogelijkheden voor verdere ontwikkeling in een competitieve sector. Met een geïntegreerd aanbod willen beide partijen zich richten op duurzaamheid en innovatie, waarbij technologische ontwikkelingen en veranderende klantbehoeften centraal staan.
“Reedijk Wheels and Tyres Group en GMP delen dezelfde visie: investeren in kwaliteit, innovatie en klantgerichtheid”, verklaart Erik Smidt, partner bij Match Plan. “Het is inspirerend om deze partijen samen te zien werken aan een succesvolle toekomst in Europa.”
Match Plan leidde de transactie namens Reedijk Wheels and Tyres Group en werkte samen met diverse partijen, waaronder LABS Corporate Finance, Bird & Bird, Pirola Pennuto Zei & Associati, Yur Advocaten en Nieuwland Belastingadvies.
“In een emotioneel en internationaal complex proces heeft Match Plan het hoofd koel gehouden en ons uitstekend geholpen om de eindstreep te behalen”, aldus Reedijk. “Gedurende het gehele proces waren ze altijd bereikbaar voor ons met kundig advies, wat we als zeer waardevol hebben ervaren.”

