MaxGrip bouwt MT uit met het oog op internationale groeiambities
MaxGrip heeft zijn leiderschapsteam uitgebreid van vier naar acht leden. Met deze stap onderstreept het Nederlandse adviesbureau zijn verdere groeiambitie: het uitbreiden van zijn internationale footprint.
MaxGrip opereert vanuit Utrecht, met verder kantoren in de Verenigde Staten (Houston) en Maleisië (Kuala Lumpur). Het consultancybureau is gespecialiseerd in asset management en helpt organisaties in kapitaalintensieve sectoren zoals energie, chemie, consumentengoederen, productie, mijnbouw en nutsbedrijven met het optimaliseren van hun asset performance. Dit gebeurt langs de volledige levenscyclus, van strategie en langetermijnplanning tot digitalisering en onderhoud.
Als onderdeel van zijn groeidoelstellingen is het bestuur nu verdubbeld in omvang, met vier nieuwe leden die toetreden tot het hoogste bestuursorgaan. Hiermee zet MaxGrip in op het verder verbeteren van zijn besluitvorming en het versterken van het management van alle regio’s waarin het actief is.
Met de uitbreiding treden de drie Regionale Leiders, Marcel Hoekstra (EMEA), Christian Tinajero (Americas) en Peter Postma (Azië-Pacific), toe tot het leiderschapsteam. Lisa Kamphuis, Global Marketing & Communication Manager, is de vierde nieuwkomer.
Het viertal voegt zich bij Mark Mulder (CEO), Joost Noot (CFO), Carla den Hollander (VP Human Resources) en Ronald de Kok (VP Business Development & Product Management), die allen hun positie aan het roer van het 140-koppige bedrijf behouden.
“Deze leiderschapsuitbreiding gaat verder dan enkel schaalvergroting. Het draait om het vergroten van onze wendbaarheid, het verdiepen van regionale expertise en het stimuleren van innovatie. Deze structuur stelt ons in staat om ons wereldwijde team optimaal te benutten, zodat we onze klanten continu maximale waarde blijven bieden”, aldus Mulder.
MaxGrip werkt momenteel voor meer dan 250 organisaties wereldwijd, waaronder bekende merken zoals Danone, Heineken, FrieslandCampina, FedEx, Petronas en Shell.