Groeispurt voor Generation C na grote wervingsronde in Amsterdam

26 september 2024 Consultancy.nl

Studentenadviesbureau Generation C heeft zijn sterke groei een vervolg gegeven met het aantrekken van 33 nieuwe student consultants.

Het is inmiddels twee jaar geleden dat Generation C werd opgericht. Sindsdien wist het bureau sterk te groeien. In navolging van de laatste wervingsronde is de pool van student consultants nu gegroeid naar circa tachtig professionals.

Het nieuwe Amsterdamse kantoor – gevestigd aan de Singel, midden in de grachtengordel – vormt de tweede thuisbasis van Generation C, naast het kantoor in Rotterdam. Vanuit zijn Amsterdamse kantoor zal Generation C het vizier richten op toekomstige consultants, afkomstig van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam.

“In slechts twee weken ontvingen we maar liefst 1.052 sollicitaties voor de functie van student consultant”, zegt Matthijs van Wijngaarden, een van de oprichters van Generation C. “Uiteindelijk zijn er 33 nieuwe studenten aangenomen.”

De nieuwste student consultants zijn geworven in Amsterdam, Delft en Rotterdam. “We zijn natuurlijk trots op het grote aantal sollicitanten, maar het is jammer dat we ook studenten met indrukwekkende cv’s moeten teleurstellen”, aldus Van Wijngaarden.

Hij heeft een aantal verklaringen voor het succes van het bureau. “We beginnen nu aan ons derde jaar en merken duidelijk dat de populariteit van Generation C snel toeneemt. En ook onze portefeuille van impactvolle projecten neemt in rap tempo toe. Het afgelopen jaar voltooiden we meer dan 65 projecten voor ruim 45 klanten door heel Nederland. De meeste projecten richten zich op innovatieve technologieën die voor veel bedrijven een groot verschil kunnen maken in hun bedrijfsvoering.”

Vissen in de Amsterdamse vijver

In de hoofdstad concurreert Generation C met tal van andere studentenadviesbureaus, die allemaal vechten om de toppers onder de young professionals aan te trekken. Ook partijen als De Kleine Consultant, Young Advisory Group en UniPartners vissen in de Amsterdamse vijver.

Generation C onderscheidt zich naar eigen zeggen door de focus die het bureau heeft op de meer ervaren laag van studenten en afgestudeerden. “De gemiddelde leeftijd van onze student consultants ligt hoger dan bij onze concullega’s, veel studenten hebben al fulltime werkervaring en sommigen hebben ervaring bij adviesbureaus”, zegt medeoprichter Hidde Blom.

“GenC-consultants brengen vaak meer dan alleen leergierigheid of stage-ervaring”, geeft hij aan. “Studenten die een MBA of PhD volgen, of al relevante werkervaring hebben, bieden vaak net die extra expertise waarmee we ons onderscheiden van andere partijen.”

Blom vertelt dat Generation C zich de komende maanden zal richten op verdere groei. “We gaan nieuwe klanten verwelkomen en starten ook nieuwe projecten met bestaande klanten. Het is goed om te zien dat onze klanten de kwaliteit van onze studenten enorm waarderen en bij ons terugkomen.”