Bright Digital naar 100+ medewerkers met overname BrixCRM

05 juli 2024 Consultancy.nl 1 min. leestijd
Meer nieuws over

Bright Digital heeft de grens van honderd medewerkers doorbroken door branchegenoot BrixCRM over te nemen.

Het in Amsterdam, Apeldoorn en Nijmegen gevestigde Bright Digital is een adviesbureau gespecialiseerd in customer relationship management, met een focus op de technologie van HubSpot.

Na de eerdere overname van Vet Digital (dertig werknemers) in maart van dit jaar is nu ook BrixCRM toegevoegd aan de organisatie. Met de komst van de wederom dertig nieuwe collega’s groeit Bright Digital door naar meer dan honderd professionals.

Bright Digital naar 100+ medewerkers met overname BrixCRM

Lambert van Asselt, medeoprichter van Bright Digital, is blij met de uitbreiding: “Het was al langer de wens om onze groep te versterken met een échte CRM-specialist met veel diepgaande expertise in huis, die grote implementaties en complexe vraagstukken feilloos kan managen bij grote opdrachtgevers. We zien BrixCRM als één van de beste partijen in de CRM-wereld en zijn erg blij hen aan boord te hebben.”

Van Asselt, die Bright Digital in 2016 samen met Johan Lammer oprichtte, laat weten dat de overname deel uitmaakt van de groeiambities van het kantoor om binnen het HubSpot-implementatiedomein een Europese speler van formaat te worden.

HubSpot is een snelgroeiende leverancier van CRM-software. Het platform is qua functionaliteit vergelijkbaar met Salesforce of het CRM-platform van Adobe, maar richt zich vooral op het mkb-segment. Bright Digital behoort al tot de leidende partners in de Benelux (het bureau werd onlangs door HubSpot verkozen tot Partner of the Year in de regio) en wil nu ook zijn vleugels uitslaan naar andere landen.

Om de groeiambities en (toekomstige) overnames te bekostigen, haalde Bright Digital eind 2023 investeerder Delta Equity Partners aan boord. “Met de financiële expertise en ervaring van Delta kunnen we ons groeipad versnellen”, aldus Van Asselt.