Mazars en Forvis verder onder één merknaam: Forvis Mazars
Mazars en Forvis hebben hun krachtenbundeling officieel beklonken. Het netwerk gaat per vandaag verder als Forvis Mazars.
Samen hebben Mazars en Forvis meer dan 40.000 professionals en een omzet van €4,4 miljard, waardoor Forvis Mazars binnenkomt in de top 10 van grootste accountantsnetwerken wereldwijd.
Forvis Mazars zal opereren als een ‘two-firm’ netwerk: de twee bedrijven gaan integraal samenwerken onder één merknaam, maar zijn naar eigen zeggen niet gefuseerd.
Hervé Hélias, voorzitter van de Global Network Board van Forvis Mazars, zegt dat de krachtenbundeling zal leiden tot de schaalgrootte en het bereik om klanten wereldwijd van dienst te kunnen zijn. Samen kunnen ze de twee organisaties beter inspelen op het veranderende landschap in de zakelijke dienstverlening.
Forvis Mazars biedt Mazars bovendien een sterke aanwezigheid op de belangrijke Amerikaanse markt. Voor de fusie stond Mazars ‘slechts’ op de dertigste plek in de Verenigde Staten, fusiepartner Forvis stond op de negende plek. “Forvis biedt ons de schaal en uitgebreide aanwezigheid die we in de Verenigde Staten al langer nastreefden”, geeft Hélias aan.
Ton Tuinier, topman van Mazars Nederland, liet eerder weten dat een grotere aanwezigheid op de Amerikaanse markt van grote waarde zou zijn voor Mazars-organisaties wereldwijd, waaronder Nederland.
“Ook in Nederland hebben wij ingeschreven op opdrachten voor grote multinationals en die vragen om volwaardige Amerikaanse aanwezigheid. Die hadden we niet, waardoor we afvielen. Nu kunnen we dat wel bieden.”
Over Forvis en Mazars
Forvis ontstond in 2022 vanuit de fusie tussen zakelijke dienstverleners BKD en Dixon Hughes Goodman. Het bedrijf heeft ongeveer 6.000 medewerkers en draait een omzet van rond de €1,6 miljard.
Mazars is een van origine Frans accountantskantoor dat door de jaren heen is uitgegroeid tot een van de toonaangevende accountancy- en adviesspelers met Europese wortels. In het afgelopen boekjaar genereerde Mazars een omzet van €2,45 miljard. Het kantoor telt ongeveer 47.000 professionals, waarvan er 17.000 werkzaam zijn binnen de alliantie die het heeft met andere firma’s in Noord-Amerika.
Hélias besluit: “Dit is een memorabele en fantastische tijd voor onze klanten, onze organisatie en onze mensen.”
“Onze internationale positie in de markt, onder één merknaam, stelt ons in staat om organisaties van elke omvang optimaal van dienst te zijn. Klanten krijgen wereldwijd consistente, hoogwaardige, uitgebreide diensten. Daarbij blijven wij flexibel om in te spelen op hun specifieke behoeften.”