Nieuwe huisstijl voor matchmaker Sport & Zaken

16 januari 2013 Consultancy.nl

Sport & Zaken heeft een nieuwe huisstijl gelanceerd. Daarnaast heeft de ‘matchmaker’ tussen sport en bedrijfsleven de huisstijl doorvertaald naar een nieuwe website.
 
Ruim 250 bedrijven en circa 20 adviesbureaus zijn aangesloten bij de stichting Sport & Zaken.
 
Verbinding
Centraal in de nieuwe huisstijl is de verbindende rol die de stichting speelt. Roel Roelfzema, directeur van Sport & Zaken, legt uit: “Was Sport & Zaken van origine een partij die de vragende sportorganisatie verbond aan een bedrijf, puur om de sportwereld te verbeteren: nu brengen we samenwerkingen tot stand die, vaak met gesloten beurzen, voor beide partijen rendement oplevert. Het is veel gelijkwaardiger en uit zich in onze payoff: Samen sterk voor sport”.
 
De nieuwe huisstijl is ontworpen door communicatiebureau DIEP Arnhem, al jaren supplier van de stichting. ICT adviesbureau Stipp uit Deventer nam de ontwikkeling van de website voor haar rekening.
 
Marcel te Brake, Directeur bij DIEP Arnhem, over de totstandkoming van het nieuwe logo: “Sport & Zaken maakt de verbindingen tussen de sport en de zakenwereld. Dat zeg je al met het &-teken en dat bekrachtig je doordat we letterlijk de twee verbinden met een dynamische beweging, die dwars door het &-teken loopt van Sport naar Zaken. De kleur, de energie ontstaat waar de twee elkaar ontmoeten en geeft de warmte en de energie van de organisatie aan. De typografie in undercast maakt de organisatie vriendelijker en toegankelijker”.
 
Jubileum
De rebranding van Sport & Zaken wordt doorgevoerd in het jaar waarin de stichting haar 10-jarig jubileum viert. “Na tien jaar was het ook wel tijd voor vernieuwing. Ons team bestaat uit jonge en bevlogen mensen, die de taal spreken van beide werelden. Daar hoort een energieke huisstijl bij die uitstraalt wat we zijn: professioneel, resultaatgericht en enthousiast! En prachtig natuurlijk om hiermee ons jubileumjaar te beginnen!” aldus Roelfzema.