Deloitte Digital neemt marketingbureau CloseContact over
Deloitte Digital heeft per 1 maart het Nederlandse marketingbureau CloseContact overgenomen.
CloseContact heeft meer dan 15 jaar ervaring in het optimaliseren en automatiseren van communicatie en marketing, met name in Salesforce Marketing Cloud en OCE Marketing van IQVIA.
Het marketingbureau ontwikkelt marketingstrategieën, implementeert campagnes op de platforms van Salesforce en IQVIA, past data science toe voor optimalisatie en ondersteunt tech-gedreven verbeteringen. Bij de firma werken rond de 25 professionals.
CloseContact blijft onder eigen merk actief in de markt, ‘a Deloitte Business’ wordt toegevoegd aan de merknaam. Binnen Deloitte hangt CloseContact organisatorisch gezien onder Deloitte Digital, de digitale praktijk van Deloitte Consulting.
“We zijn erg enthousiast om onze nieuwe collega’s te verwelkomen in onze Marketing & Commerce-praktijk en om met onze gezamenlijke klanten in gesprek te gaan over de mogelijkheden die deze integratie biedt”, laat Jeroen van den Nieuwenhof weten, partner bij Deloitte Digital.
“Met CloseContact aan boord kunnen we onze klanten een nog uitgebreidere (digitale) marketingservice bieden, variërend van marketingstrategie, merk- en campagnecontentcreatie tot marketing- en commerce platformimplementatie en dagelijkse campagneactiviteiten.”
Hans Meijer, eigenaar en CEO van CloseContact, treedt toe tot Deloitte Digital als partner. “Wij versterken Deloitte met onze waardevolle ervaring op het gebied van marketing operations services”, geeft hij aan. “Door onderdeel te worden van Deloitte kunnen we onze competenties en capaciteiten bundelen, wat ons in staat stelt om een sterkere positie te verwerven en sneller te groeien in een competitieve markt.”
Het is voor Deloitte de eerste overname in ons land sinds eind 2022, toen Pacer werd ingelijfd. Deloitte Digital heeft in Nederland verschillende overnames achter zijn naam staan.