Dealmakers begeleiden verkoop van digitalekaartenmaker GeoJunxion
De activiteiten van het beursgenoteerde GeoJunxion zijn ingelijfd door Parkland Resources en Magnus. Hogenhouck m&a en Houthoff adviseerden de kopers tijdens het overnametraject.
GeoJunxion is een softwarebedrijf gespecialiseerd in geografische data (adressen, wegen, routes) en de technologie om dit te integreren binnen de dienstverlening van organisaties. Het bedrijf levert geografische oplossingen zoals location based services, navigatiesystemen, online mapping, fleet management, routeplanners en meer.
Na een roerige periode – waaronder een aantal verlieslatende jaren en accountancyissues – besloten de aandeelhouders van GeoJunxion vorig jaar om het bedrijf in de etalage te zetten.
In oktober werd de verkoop aan Parkland Resources en Magnus wereldkundig gemaakt, en vorige week is de deal daadwerkelijk gesloten. Parkland Resources en Magnus betalen €1,10 per aandeel om het bedrijf van de beurs te halen. Daarmee gaat het om een transactie van bijna €4,7 miljoen.
De kopers werden tijdens de deal geadviseerd door Hogenhouck m&a (dealteam: Mark van Beusekom, Victor Rosier, Albert van den Pol en Stefan Nguyen) en Houthoff (team geleid door lead partner Philip van der Eijk).
Parkland Resources en Magnus hadden al samen zo’n 38% van de aandelen van de kaartenspecialist in handen hebben. Zij worden nu grootaandeelhouder, via hun vehikel Road Runner, dat in handen is van de twee bedrijven.
GeoJunxion werd opgericht in 1984, destijds als AND International Publishers. In 2020 werd het bedrijf omgedoopt tot GeoJunxion.