Marketing- en communicatiebureaus Brandmerck en Okkinga fuseren
Online marketing- en communicatiebureaus Brandmerck en Okkinga gaan samen verder. Het nieuwe Brandmerck Okkinga telt een team van ruim 40 medewerkers.
Zowel Brandmerck als Okkinga is gevestigd in Noord-Nederland en heeft rond de twintig werknemers in dienst. Door de krachten te bundelen krijgen de twee partijen in een consoliderende markt meer schaal, en verbreden daarnaast hun dienstverlening.
Brandmerck uit Sneek specialiseert zich in online marketing, met een focus op contentmarketing, zoekmachine- en social media-marketing. Okkinga uit Bolsward levert een breed dienstenpakket op het gebied van online marketing en communicatie.
De directeuren van beide firma’s, Robert Hoeksta en Gerben Okkinga, benadrukken de win-win die de fusie beide partijen oplevert.
Hoeksta: “Daar waar Okkinga gespecialiseerd is in strategie, ontwikkeling en design, is Brandmerck sterk in online marketing en advertising. We zijn als groep in staat om alle diensten op het gebied van online marketing en communicatie aan te bieden. Hierdoor kunnen we een nog grotere bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambities van onze klanten.”
Okkinga voegt toe: “Vanwege de kennis en skills van veertig specialisten die worden samengevoegd, profiteren nieuwe en bestaande klanten van gebundelde expertise.”
Brandmerck werkt vooral voor mkb-ondernemingen op het gebied van e-commerce. Ook Okkinga richt zich vooral op het mkb-segment en werkt over verschillende sectoren heen. Okkinga werkt daarnaast voor instellingen en overheden.
De merken Brandmerck en Okkinga blijven naast elkaar bestaan. De twee kantoren worden samengevoegd naar één locatie in Bolsward.
De deal werd begeleid door Overname in Bedrijf (financieel advies aan Brandmerck) en Marktlink (financieel adviseur van Okkinga).