Nieuwe branding voor accountants- en advieskantoor Van Oers
Van Oers heeft besloten zijn uitstraling een welverdiende update te geven. Met de rebranding wil het accountants- en advieskantoor zijn kernwaarden, onderscheidend vermogen en beloften aan klanten nog duidelijker uitdragen.
De afgelopen jaren is Van Oers flink gegroeid. Zo nam de omzet in 2022 met maar liefst 15% toe tot €46,6 miljoen. Daarmee komt het kantoor met stip binnen op plek 20 in de AV Top 50-ranking, waarin platform AccountancyVanmorgen de grootste accountancy- en advieskantoren van ons land rangschikt.
In navolging van de sterke groei – én met het zestigjarig jubileum in aantocht – besloot Van Oers zijn eigen DNA opnieuw onder de loep te nemen, te herijken en in een nieuw jasje te steken. De rebranding heeft niet alleen geresulteerd in heldere nieuwe kernwaarden, maar ook in een opvallende huisstijl die de toegevoegde waarde van het bedrijf op vernieuwende wijze moet gaan uitdragen.
In het licht van de toegenomen dienstverlening en het groeiende aantal brancheteams, is de herijking volgens Van Oers- directievoorzitter Peter Hofwegen een logische stap. “De kernwaarden moesten gelijkgetrokken worden met de cultuur van de afgelopen jaren en de professionalisering van de organisatie.”
Vier onderscheidende kernwaarden
Hiervoor is door middel van medewerker- en klantinterviews het DNA van het kantoor opnieuw in kaart gebracht, een proces waaruit vier centrale kernwaarden die Van Oers typeren zijn komen bovendrijven: ‘vooroplopen’, ‘weten wat er speelt’, ‘gewoon doen’ en ‘ruimte voor groei’.
Hofwegen legt uit waarom dit bij uitstek de kernwaarden zijn waarmee het kantoor zich weet te onderscheiden. Ten eerste ‘vooroplopen’ en ‘weten wat er speelt’: “Van Oers denkt in mogelijkheden en is ondernemend. Met daadkracht én oog voor kwaliteit worden klanten geholpen om kansen te grijpen, voorop te lopen. Verder verdiepen we ons niet alleen in de cijfers, maar vooral ook in de ondernemer. We weten wat er speelt. Dat is wat klanten zo waarderen in onze aanpak.”
‘Gewoon doen’ werkt “twee kanten op”, legt hij uit. “We zijn informeel en hekelen hiërarchie. Tegelijk zijn we pragmatisch, we zoeken naar praktische oplossingen.”
Tot slot komt de kernwaarde ‘ruimte voor groei’ volgens de directievoorzitter terug in de ontwikkeling die het accountantskantoor samen met ondernemers tot stand weet te brengen. “We geven elkaar het vertrouwen om nieuwe dingen te proberen en zo te groeien, dat geldt ook voor onze eigen mensen. Op die manier creëert Van Oers kansen waarmee het ondernemers voorsprong belooft.”
‘Onze kracht delen’
De rebranding omvat overigens niet alleen een vernieuwing van kernwaarden, maar ook een krachtige nieuwe huisstijl. Met kleuren als koraalroze, zacht beige en donkergroen, een eigentijds font en een nieuw logo, deelt Van Oers nu op een frisse manier zijn onderscheidend vermogen en beloften aan klanten en de markt. “We delen voortaan precies wat onze kracht is, op een vernieuwende manier”, aldus Hofwegen.
Van Oers voert alle veranderingen de komende periode gefaseerd door in al zijn communicatie-uitingen en kantoorinrichtingen.