McKinsey: Werknemers e-mailen gemiddeld 650 uur per jaar
Laatste nieuws
-
Consultancy.nl en ProSpex onderzoeken B2B sales marketing in advieswereld
-
Bedrijven ondervinden veel belemmeringen bij blockchain implementatie
-
Galan Groep: Kritiek op HSD en relatie met gemeente Den Haag is ongegrond
-
Twynstra Gudde ontwikkelt blauwdruk voor Foodlab in de Hoeksche Waard
-
Wat is agile organiseren en een overzicht van agile werkwijzen
-
Fusie- en overnameactiviteit in de schoonmaakbranche flink op stoom
-
Lysias adviseur Miranda Ebbekink nieuwe projectleider MVI-E-Brigade
-
Young professional vindt uitdagend werk belangrijker dan salaris
-
Deze tien dealmakers kunnen voorlopig niet stuk in M&A land
-
AT Osborne helpt Radboud Universiteit met oplevering van nieuw faculteitsgebouw
Zakelijke professionals spenderen dagelijks circa 28% van hun tijd aan het lezen en beantwoorden van e-mail. Op weekbasis spenderen werknemers dus 13 uur aan e-mail, omgerekend per jaar is dit ruim 650 uur, blijkt uit een studie van McKinsey & Company.
In het rapport ‘The Social Economy’ concluderen de onderzoekers van McKinsey & Company dat bedrijven allesbehalve eficiënt omgaan met e-mail. Ze stellen dat er een tijdswinst van circa 25% kan worden geboekt door meer gebruik te maken van ‘social technologies’. Door een deel van de email lawine te verhuizen naar sociale platformen (bijvoorbeeld sociale media, sharepoint, intranet) kunnen werknemers tot 25% tijdswinst boeken. Daarnaast zijn er volgens het adviesbureau ook grote efficiencykansen op het gebied van het verzamelen van informatie, communicatie, samenwerking en het uitvoeren van specifieke taken.
Social media vervangt traditionele communicatie kanalen
Uit het rapport komt naar voren dat het toenemende gebruik van sociale networken ten koste gaat van de traditionele communicatie methodes. Tussen 2008 en 2011 is het aandeel van social platforms gestegen van 15% in 2008 naar 29% in 2011. Het gebruik van de telefoon (vaste lijn en mobiel) en e-mail is daarentegen gedaald.