The Data Agency start adviesdienst voor datagedreven werken

31 maart 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd

The Data Agency heeft een eigen consultingpropostie gelanceerd. Om de nieuwe dienst uit te bouwen is de ervaren consultant Edwin Kooge aan boord gehaald in de rol van associate partner.

Vanuit kantoren in Nieuwegein en Brussel helpt The Data Agency opdrachtgevers bij hun transformatie naar een datagedreven organisatie. Het bedrijf telt 140 professionals, die op de markt vooralsnog opereerden vanuit zes verschillende labels. Elk van deze labels is gespecialiseerd in een bepaald aspect van de waardeketen voor datagedreven werken binnen de commerciële en marketingfunctie.

Samen met Edwin Kooge wordt nu ook een consultancytak toegevoegd. “We gaan klanten adviseren hoe ze substantieel meer rendement uit klantdata kunnen realiseren. We vertalen commerciële uitdagingen pragmatisch en ‘factbased’ naar kansen en initiatieven”, vertelt hij.

The Data Agency start adviesdienst voor datagedreven werken

“De meeste bedrijven hebben inmiddels flink geïnvesteerd in de datagedreven customer journey. Maar al te vaak is het rendement van die investeringen nog maar beperkt zichtbaar. De customer journey beter laten renderen en de juiste data op het juiste moment beschikbaar, dat is de grote uitdaging”, legt Kooge uit.

Pragmatische aanpak

Hij geeft aan dat The Data Agency bij uitstek geschikt is om bedrijven te helpen bij het oplossen van dergelijke vraagstukken: “Met de kennis en ervaring van de zeven bedrijven kunnen we een onderscheidende dienst leveren.”

“The Data Agency heeft de beschikking over een unieke combinatie van kennis, data, technologie en mensen, om datagedreven, factbased groeikansen voor bedrijven bloot te leggen en te verzilveren”, legt hij uit. “Denk aan MarTech-platforms, segmentatiedata en analytische expertise. Daardoor kunnen we snel een ‘proof of concept’ inrichten met meetbaar resultaat. Deze pragmatische aanpak maakt ons anders dan andere bureaus.”

Frank de Beun, CEO van The Data Agency, voegt toe dat organisaties data effectiever kunnen benutten wanneer doelstellingen en activiteiten zijn uitgewerkt in een datastrategie. “Managementteams moeten hun visie vertalen naar een heldere strategie en van data een vast agendapunt maken. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers, dankzij effectief gebruik van data en technologie, betere beslissingen laten nemen.”

30 jaar advieservaring

Kooge brengt meer dan 30 jaar advieservaring mee naar de nieuwe propositie. Hij werkte onder meer voor VODW Marketing (inmiddels EY) en stond als medeoprichter aan de basis van succesvolle organisaties als MIcompany (een specialist in data science) en Bayz (een opleider op het gebied van data & analytics). Ook is Kooge samen met Peter Verhoef, Natasha Walk en Jaap Wieringa auteur van het boek ‘Creating Value with Data Analytics in Marketing’.

“Edwin heeft ruime ervaring in het management van data- en technologiefirma’s en kent de uitdagingen van organisaties die streven naar groei, digitale transformatie, marketing automation en customer experience verbetering”, aldus De Beun. “We zijn verheugd met zijn komst.”