Accenture: 3 toekomstige business models voor banken

06 september 2012 Consultancy.nl

Volgens onderzoek van Accenture kunnen banken hun jaarlijkse omzetgroei verdubbelen en tegelijkertijd hun kosten reduceren met 20% door drie businessmodellen te implementeren. De businessmodellen zijn de “Intelligent Multichannel”-, “Socially Engaging”- en “Digital Ecosystem”-bank. Door deze modellen uit te rollen kunnen banken een competitief voordeel behalen, zowel in ontwikkelde als ontwikkelende markten, en kunnen daardoor hun concurrenten verslaan in marktaandeel en winst.

Het adviesbureau presenteert haar bevindingen in het rapport “Banking 2016”.

Een samenvatting van de drie business models voor banken:

  • De “Intelligent Multichannel”-bank biedt sterkere multichannel-ervaringen aan om klanten aan zich te binden.
  • De “Socially Engaging”-bank creëert intimiteit met de klant door middel van social media-interacties.
  • De “Financial/Non-Financial Digital Ecosystem”-bank gebruikt mobiele technologie om de bank in het centrum van een ecosysteem te plaatsen dat financiële en niet-financiële diensten verkoopt.

Accenture - Banking 2016 Infographic

More on: Accenture
Netherlands
Company profile
Accenture is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

Accenture is a Local partner of Consultancy.org in Middle East, Africa, South Africa, Netherlands and Canada.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.