Communicatieadviseur FGS Global opent kantoor in Nederland

07 oktober 2022 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Communicatieadviesbureau FGS Global heeft een nieuw kantoor geopend in Amsterdam. Met de uitbreiding heeft de WPP-dochter nu acht vestigingen in Europa.

FGS Global zag in zijn huidige vorm vorig jaar het levenslicht, toen Finsbury Glover Hering en Sard Verbinnen & Company fuseerden. In navolging van die krachtenbundeling bestaat het team van FGC Global tegenwoordig uit ongeveer 1.200 professionals, werkzaam vanuit meer dan 20 kantoren.

“Amsterdam is de volgende logische stap in onze groeiambitie. Nederland heeft veel blue-chipbedrijven, een vitale tech-scene en een steeds belangrijkere noteringsplaats met Euronext Amsterdam”, geeft global board member Phoebe Kebbel aan in reactie op de kantooropening in Amsterdam.

FGS Global specialiseert zich in financiële communicatie. Het bedrijf adviseert klanten over hoe zij hun merk en reputatie ten tijde van een fusie of overname, beursgang of spin-off kunnen opbouwen (en beschermen). Het bureau wordt ook door klanten ingeschakeld in tijden van crisis, bijvoorbeeld in het geval van een aanval vanuit activisten of wanneer een bedrijf dient om te gaan met veel negatieve berichtgeving in de pers.

Het nieuwe Nederlandse kantoor van FGS Global zal onder leiding komen te staan van het duo Tim van der Zanden en Andreas Kolbe. Laatstgenoemde is momenteel hoofd van FGS Global in Düsseldorf en geldt als een specialist in cross-border M&A en strategische positioneringstrajecten.

Van der Zanden werkte voorafgaande aan FGS Global bij voor Philips Domestic Appliances, waar hij deel uitmaakte van een team dat met succes de spin-off begeleidde. Eerder bekleedde hij diverse leidende communicatierollen bij bedrijven als Heineken, Ahold Delhaize en AkzoNobel. Van der Zanden begon zijn loopbaan bij H&K Strategies.

Over de kantooropening zegt hij: “We lanceren een aanbod waar veel vraag naar is: diepgaande lokale kennis en ervaring in de Nederlandse markt gecombineerd met toegang tot een best-in-class netwerk van meer dan 1.200 zeer gespecialiseerde consultants wereldwijd.”

FGS Global is eigendom (meerderheidsbelang) van wereldwijde advertisingreus WPP. Het resterende belang is eigendom van het management, de medewerkers van FGS Global en de Amerikaanse private equity-investeerder Golden State Capital.